Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

oo
oordopje - 12-03-2012 09:01:11
Geldzaken & Recht

geldzaken en privacy

Ik heb geld willen overmaken naar een andere rekening van mij bij een andere bank.
afijn alles ingevuld zoals altijd met internetbankieren.
bedragen klopte dus door de procedure heen.
nadat ik alles bevestigd had zie ik tot mijn stomme verbazing dat het geld is overgeboekt naar andere rekening dan ik had gewild. zelfs naar een andere bank.
stom, maar eigen fout
toch maar even bellen met de bank:
"nee, wij kunnen u niet helpen, u heeft zelf toestemming gegeven. u kunt natuurlijk wel contact opnemen met de begunstigde."
ik: : ik zou graag willen weten wie dat is"
bank" dat mogen wij u niet zeggen ivm de privacy wetgeving"
ik: " maar hoe moet ik dit dan oplossen?"
bank: maar gewoon afwachten....

toch maar even gebeld met die andere bank:
bank: nee, wij kunnen hierin niets betekenen.
u bent geen klant van ons. gaat u maar naar uw eigen bank.
ik: mag ik dan weten wie de eigenaar is van dit rekening nummer zodat ik contact op kan nemen?
bank: nee, dan mogen wij u niet geven vanwege de privacy.

goed. zelf op de rabowebsite staat dat in dit geval contact moet worden opgenomen met de begunstigde.

is er iemand die mij kan vertellen hoe met dit probleem kan worden omgegaan?