Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

an
angeliquebolk - 13-04-2012 14:29:55
Geldzaken & Recht

GROUPON herroeping

Bij groupon een trap gekocht. binnen zeven dagen maak ik gebruik van herroeping. echter stelt groupon;

"beste grouponner,
bedankt voor je reactie. wat jammer dat je de deal wilt annuleren. binnen 7 dagen is het inderdaad mogelijk om van je aankoop af te zien. echter is dit een van onze nieuwe deals, waarbij het product direct besteld wordt bij de leverancier zodra je de voucher aanschaft. dit betekend dat de bestelling bij de leverancier dus al geplaatst is.
het is wel nog steeds mogelijk om je geld terug te krijgen. zodra je het product ontvangen hebt kun je bij ons een retourprocedure aanvragen. zodra wij bericht krijgen van de leverancier dat deze het product ontvangen heeft, storten wij je geld terug."

in de aankoopvoorwaarden staat: "wanneer je consument bent, kan je de koopovereenkomst met betrekking tot de koop van de tegoedbon binnen 7 dagen zonder opgave van redenen in tekstuele
vorm (bijv. brief of e-mail) of door terugzending van de tegoedbon herroepen. de termijn begint te lopen na ontvangst van deze informatie over het herroepingsrecht,
echter niet voor ontvangst van de tegoedbon bij de ontvanger en ook niet voor het nakomen van onze informatieplichten volgens artikel 7:46c lid 2 bw. om aan de
herroepingtermijn te voldoen is de tijdige verzending van de herroeping of van de tegoedbon voldoende. na het verzilveren van de tegoedbon bij de partner is een
herroeping niet meer mogelijk. de herroeping dient te worden gestuurd aan: groupon | prins bernhardplein 200 | 1097 jb amsterdam | email:info@groupon.nl
gevolgen van de herroeping:
in het geval van een rechtsgeldige herroeping dienen de aan beide kanten ontvangen prestaties te worden teruggegeven resp. het genoten voordeel (bijv.
gebruiksvoordelen) te worden afgegeven. verplichtingen met betrekking tot de restitutie van betalingen moeten binnen 30 dagen worden nagekomen. de termijn
begint voor jou te lopen vanaf de verzending van je herroepingsverklaring of van de tegoedbon, voor ons vanaf de ontvangst ervan."

oftewel groupon heeft zonder mijn goedkeuring direct verzilverd en moet ik eerst de trap ontvangen, dan met de leverancier regelen dat die de trap terugkomt halen. wie dat terughalen gaat betalen moet ik maar met de leverancier uitzoeken zegt groupon.

dit kan toch niet?