Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verh1912 - 30-04-2012 17:40:44
Computers & Telefonie

Alleen bellen en niets anders dan bellen

Mijn blinde zus van 67 heeft na aanschaf van een vast telefoontoestel daarvoor een abonnement genomen van in mijn ogen dubieuze kwaliteit. ze heeft geen computer en ze heeft dus niets aan een abonnement waarmee je ook kunt internetten. ook wil ze niet dat dat abonnement televisie omvat, omdat ze al betaalt voor de televisie in de woonvorm waarin ze woont. nee, ze wil uitsluitend een abonnement om te kunnen bellen. ze ging met deze wens naar een winkel van de kpn in haar woonplaats almelo. maar de verkoopster zei: "dat gaat niet. als je een abonnement voor de vaste telefoon wilt, dan moet je er internet en televisie bijnemen." hierop vertrok mijn zus naar een winkel van een andere provider, t-mobile. de verkoper van t-mobile beweerde dat het bij geen enkele provider mogelijk is om uitsluitend een abonnement te nemen voor bellen, je moet er altijd een internetpakket bijnemen. (voor wat t-mobile betreft, heb ik op hun website gezien dat dit inderdaad klopt.) ze heeft toen maar tegen haar zin een abonnement van 39 euro per maand genomen voor bellen en (het door haar niet te gebruiken) internetten. ze kan daarmee onbeperkt bellen naar vaste nummers, maar ze moet wel betalen voor mobiele nummers en servicenummers.

mijn vragen zijn:

1. is het inderdaad zo dat je bij geen enkele provider een abonnement kunt afsluiten voor uitsluitend bellen? zo ja, is dat niet absurd, vooral voor ouderen?
2. indien het antwoord op 1 ja luidt, vindt u dan het afgesloten abonnement billijk of waren er veel goedkopere oplossingen voor haar geweest?
3. indien het antwoord op 1 nee luidt, kunt u mij dan de naam geven van de provider + het abonnement waarmee uitsluitend (met de vaste telefoon) kan worden gebeld?