Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
marcelbergen - 12-08-2012 12:35:19
Computers & Telefonie

KPN misleid klanten met Glasvezel

Toen kpn glasvezel in oosterhout introduceerde kon je met de postcode-check kijken of glasvezel ook voor jou beschikbaar was. deze check gaf mij toen aan dat dit inderdaad het geval is en dus een abonnement afgesloten. ik kreeg keurig een welkomstmail met "welkom bij kpn glasvezel", mijn facturen komen uit naam van kpn glasvezel, alle contacten vanuit kpn zijn uit naam van kpn glasvezel en ik log ook in in mijn persoonlijke omgeving op de kpn glasvezel site.

nu kom ik er toevallig achter dat ik wellicht helemaal geen glasvezel heb. dus ik kpn om opheldering gevraagd en ik krijg als antwoord dat dit inderdaad het geval is, dat dit al in het nieuws geweest is en wat ik nu eigenlijk van hen wil...

blijkbaar heb je "glasvezel tot in de straat" en "glasvezel tot in je huis". maar met "glasvezel tot in de straat" heb je helemaal geen glasvezel, maar gewoon een koperdraad in je huis lopen... en dus ook niet de voordelen van glasvezel. kpn heeft blijkbaar na op de vingers te zijn getikt de abonnementen van de klanten die denken dat ze glasvezel afnemen overgezet naar een vdsl abonnement. maar men heeft hier de klanten niet over geinformeerd, sterker nog.. alle emails en contacten worden nog steeds uit naam van kpn glasvezel gestuurd.

kpn geeft aan dat ze begrijpen dat ik me misleid voel maar kunnen niets voor me doen. op mijn vraag of ik de snelheden van vdsl kan krijgen (aangezien ze zelf mijn abonnement van glasvezel naar vdsl hebben omgezet) zegt kpn dat dit wel geregeld kan worden maar dat ik dan een duurder abonnement moet nemen.

ik vind dit klantenmisleiding ten top. mijn klacht ligt al bij kpn en ik krijg steeds mail dat ik op korte termijn een reactie krijg, maar uiteraard nog steeds geen reactie. ik ben benieuwd of er meer mensen hiermee te maken hebben? en voor iedereen die denkt glasvezel te hebben van kpn.... doe de check voor de zekerheid nog maar een keer op de kpn site, de kans is heel groot dat dit nu opeens niet meer het geval is.