Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

x9
x95 - 28-08-2012 19:19:37
Geldzaken & Recht

ING berekent kosten voor Klachtenafhandeling

Ik heb een particuliere betaalrekening, echter zijn er in het verleden veel betaalpassen uitgegeven die mislukt zijn. de ing heeft telkens opnieuw een betaalpas aan moeten maken, maar de historie wordt bijgehouden door het systeem en daarop wordt ik telkens geconfronteerd.
hier is al vanuit de directie een schadevergoeding van 60,00 gegeven, echter begint het weer opnieuw...

ik wou een nieuw rekeningnummer, maar géén 9 cijfers omdat ik vind dat het niet moet kunnen dat ik m'n oud gironummer op moet heffen omdat hun mij confronteren met dingen dat geeneens mag volgens ing-beleid!

ik besloot om een zakelijke rekening met 7 cijfers te openen en deze later om te laten zetten naar particulier. klacht ingediend en het zou verholpen worden. blijkt later niet mogelijk omdat ik minderjarig ben, ze zei dat ik een nieuwe zakelijke rekening aan kon vragen op naam van mijn moeder. dit gedaan en toen werd mij gezegd dat dit alleen gedaan wordt voor grote bedrijven die al meer dan 30 jaar bij de ing bankieren.

vervolgens een oude contactpersoon bij de ing gemaild en deze mevrouw zou mij helpen. later kreeg ik een brief en de mevrouw die mijn klacht heeft behandeld over de omzetting stuurt een brief dat het zéér ongewenst is dat ik die medewerker rechtstreeks email en dat ze afwachten totdat ik mijn betaalrekening ophef en naar een andere bank ga.

er is mij door mijn contactpersoon gezegd dat ik een directieklacht in kan dienen. dit heb ik gedaan, echter stuurt ing directie waarschijnlijk per ongeluk de klacht door naar de klachtenafdeling. deze man belde mij op en zei dat ik ''maar iemand anders lastig moet vallen'' en dat hij er ''klaar mee is'' en gooide de telefoon er kwaad op. overigens zou ik een factuur ontvangen van een afdeling waarin de gemaakte klachten kosten zijn doorberekend.. meneer zei ook nog van ''u bent geen klant meer en moet uw betaalrekening nú opheffen''

overigens mag een klant altijd een klacht indienen bij de ing.


ik heb de factuur niet ontvangen (ben daarover per brief geïnformeerd). nu zijn wél mijn 2 betaalrekeningen opgeheven (zonder toestemming ouders) en stond er zelfs geld op dat ook weg is. hierover een klacht en per brief werd mij gezegd dat de ing niet op het verzoek in kan gaan.