Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pe
petra1979 - 08-11-2012 21:02:33
Auto & Vervoer

Sta ik in mijn recht?

Ik heb gistermiddag een nieuwe iphone 5 gekocht in een telefoonwinkel in sneek. vanmorgen wou ik hem laten installeren in de telefoonwinkel hier in mijn eigen woonplaats. had de telefoon nog niet uit verpakking gehaald en was nog geseald. na het installeren kwam ik erachter dat de lettertjes onder in het beeld dubbel zagen. display was dus niet in orde. gelijk weer de winkel in sneek gebeld. die vertelde me dat ik hem maar weer moest brengen en dat ze kijken wat ze konden doen. ik vroeg of ik mijn geld terug kon krijgen of anders een nieuwe. een nieuwe hadden ze niet op voorraad en geld kreeg ik niet terug omdat hij opgestuurd moest worden en apple eerst moest zien wat er mee gebeurd zou kunnen zijn!!
het opsturen en het uiteindelijk terugkrijgen kan wel een week of 3/4 duren.

maar is het niet zo dat als ik iets koop en ik kom er thuis achter dat het apparaat niet werkt ,dat ik dan recht heb om mijn geld terug te krijgen?? met bon natuurlijk!
in de winkel hebben ze gezien dat er niks met de telefoon was gebeurd(gevallen of wat dan ook) omdat er geen krassen opzaten en ook doosje zaten geen deuken in of krassen op dmv een val!

ik vind het heel jammer dat het zo gelopen is,omdat ik eindelijk na een paar maanden sparen en wachten de telefoon kon kopen en dan heb ik hem ,en moet hij weer voor een aantal weken opgestuurd worden!!

dus mijn vraag is: heb ik recht om mijn geld terug te ontvangen.

groeten petra