Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wi
wijnen1971 - 11-12-2012 23:03:49
Computers & Telefonie

bankpas scannen bij afsluiten abonnement?

Geachte medewerkers,
vandaag hebben wij een mobiel tel.abonnement afgesloten bij bel company in heerlen. de verkoper in kwestie vroeg mijn man zijn bankpas af te geven.deze moest gescand worden ,dit zou de administratieverwerking een stuk makkelijker maken en werd "overal gedaan tegenwoordig" volgens de verkoper.mijn man heeft zijn bankpas dan ook afgegeven.deze werd samen met zijn idkaart idd gescand.
op dat moment waren we enigzins overvallen en hebben ons niet gerealiseerd dat hiermee fraude kan worden gepleegd.betaalgegevens worden toch al geregistreerd op het moment dat hij verplicht 1 cent moest pinnen??
nu luid mijn vraag: ben ik verplicht mijn bankpas samen met mijn id-kaart te laten scannen bij het afsluiten van een abonnent en kan een aanbieder mij weigeren als ik dit niet doe.?
hopende op een spoedige reactie verblijf ik.
hoogachtend, i.gorski