Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sh
sharina_1 - 20-12-2012 16:33:02
Voeding & Gezondheid

Misleidt OHRA met opzeggen van de zorgverzekering?

Gisteren heb ik gebeld met ohra met de mededeling dat ik graag mijn zorgverzekering bij hen wilde beeindigen per 1 januari 2013. de medewerkster vroeg direct of ik een andere verzekeraar had gevonden. opzegging was volgens de medewerkster namelijk niet mogelijk zonder een andere zorgverzekering te hebben.

ik gaf aan dat ik van plan was om voor 1 februari 2013 een andere zorgverzekering uit te kiezen. ze gaf aan dat men in nederland verplicht is om een zorgverzekering te hebben en niet zonder verzekering rond mag lopen. ik gaf aan dat ik ieder jaar mijn verzekering opzeg en niet anders weet dan dat ik tot 1 februari 2013 de mogelijkheid had om een andere verzekering uit te kiezen tenzij er wat recentelijk was veranderd in de wetgeving. er was volgens haar niets veranderd. ik heb het idee dat dit pure tactiek is van ohra om ervoor te zorgen dat klanten hun verzekering niet opzeggen. het is namelijk regelrechte onzin dat je een nieuwe verzekering moet hebben om je huidige verzekering op te zeggen.

overigens moest volgens de medewerkster opzegging schriftelijk gebeuren. naar mijn weten kan iedere opzegging vormloos (dat wil zeggen zowel schriftelijk als mondeling) plaatsvinden. wie weet hier meer over?

hebben andere mensen ook zulke negatieve ervaringen met ohra over het opzeggen van de zorgverzekering? ik heb sterk het idee dat ohra op deze manier wil voorkomen dat men klanten verliest.