Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
marijnroelandt - 02-02-2013 17:53:46
Computers & Telefonie

Ongewenst ADSL abonnement bij 'Online'

Ik heb 18 januari via de internetsite www.internetvergelijken.com een draadloos internet abonnement besteld bij telfort via deze link http://www.internetvergelijken.com/internet-abonnement/telfort/internet-standaard
de site opende vervolgens een bevestingingspagina van mijn bestelling met de boodschap dat telfort binnenkort contact op zou nemen met mij.

nu, 2 weken later, heb ik ineens een adsl-abonnement van het bedrijf 'online'. zodra ik er achter kwam dat er iets mis was heb ik de klantenservice gebeld met de volgende boodschap:
ik zou mijn abonnement graag willen annuleren vanwege de volgende redenen:

1. ik ben er 100% zeker van dat ik mijn abonnement op de internetsite www.internetvergelijken.com heb besteld, terwijl 'online' helemaal niet actief is op deze site.
2. een adsl verbinding loopt via de telefoonlijn. aangezien ik met 2 medestudenten in een studentenwoning woon, is er geen eens een vaste telefoonlijn aanwezig. (ik ben een student, ik weet precies wat adsl is, waarom zou ik bewust een adsl contract afsluiten als ik geen vaste telefoonlijn heb?)
3. ik heb nooit een contract ondertekend, noch heb ik een handtekening gezet bij de aflevering van de adsl-modem (waar ook een handtekening van mij voor vereist is omdat het contract op mijn naam staat).
een van mijn huisgenoten heeft het pakketje in ontvangst genomen, maar mijn handtekening is nooit ergens neer gezet!!

de reactie van de klantenservice was dat mijn bedenktijd al om is en ik mijn contract niet meer kan annuleren. ik had de mails die ze mij gestuurd hebben moeten lezen en ik heb volgens de administratie getekend bij de bezorging van de modem. (alle mails zijn overigens linea recta in de map spam terecht gekomen, en aangezien ik nog nooit van het bedrijf 'online' gehoord had is het mij ook niet opgevallen dat dit persoonlijke mails waren i.p.v. reclame.). daarbij vonden ze dat bij mijn bestelling maar beter op had moeten letten en ik citeer: 'eigen schuld dikke bult'.

nu zit ik vast aan dit abonnement en ben ik over een jaar 200 euro armer voor een product wat ik niet besteld heb en überhaupt ook niet kan gebruiken (ik heb absoluut geen adsl besteld, aangezien online alleen maar adsl aanbied is het dus ook onmogelijk dat ik hier mee in overeenstemming ben of ben geweest).
ik ben een student en kan dit geld echt niet missen nu ik sinds kort op mezelf woon (ik heb namelijk nog steeds internet nodig dus die kosten komen er ook nog bij).

al met al voel ik me heel erg opgelicht




mijn vraag aan jullie is:
zijn er meerdere mensen die problemen hebben gehad met de site www.internetvergelijken.com ?
zijn er meerdere mensen die te maken hebben gehad met de onredelijkheid van de klantenservice van online?

zowel adviezen, kritische noten als overige reacties zijn meer dan welkom