Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

caramel
caramel - 26-02-2013 22:33:40
Vrije tijd & Tuin

Wat doe je na slechte ervaring fotoshoot? Utrecht Groupon Dream Photographer

Goed opgelet!

om mijn vriendin te verrassen voor haar verjaardag boekte ik voor haar en mijzelf een individuele fotoshoot bij dream photographer in utrecht (ambachtsweg) als leuk uitje. er werd op groupon gestunt met champagne, hapjes en een heuse stylist, dus ik verheugde me op een verzorgde ochtend en middag. want, vooraf telefonisch geïnformeerd, wij zouden tussen elf uur 's ochtends en drie uur 's middags onder de pannen zijn.

bij aankomst was slechts één iemand aanwezig; fotograaf, stylist en visagie moesten nog komen. visagiste (los voor betaald à €30 pp) was vriendelijk en kundig. goed begin. echter er werd ons niets te drinken aangeboden.

ineens was daar de fotograaf die nogal met een stramme visie werkte. hij kon die echter maar beperkt overbrengen, vanwege zijn matige nederlands. het was echter geen probleem voor hem om hele verhalen te houden in het turks, met zijn collega's. de sfeer is daardoor nogal onaangenaam; geen idee of het gaat over hoe idioot jij eruitziet of dat de collega in kwestie die lamp niet goed vasthoud.

het helpt niet dat deze fotograaf dan ook de beloofde stylist blijkt te zijn. hij is kortaf, duidelijk niet oprecht geïnteresseerd en zijn commentaar gaat niet verder dan "leuk" en "wat heb je nog meer bij je?" hij draagt niets bij voor persoonlijke stijlverbeteringen op een foto.

vervolgens werd er van tijd tot een hoop getreuzeld, gelachen en gedaan in een onderonsje voor de crew en ineens was er haast. om één uur kwam de volgende klant en de tweede sessie was na twaalf uur natuurlijk nog lang niet gestart. de sfeer werd ongeduldig en we werden gemaand om op te schieten.

dan kun je wel een glaasje champagne gebruiken, want je gaat er niet spontaan van lachen. dat is echter nooit gekomen.

een verzoek om een foto met een bepaalde stijl wordt daarbij direct afgestraft met een "verzin het dan zelf maar" en "jij weet het toch zo goed" houding.

bij het verlaten van de studio had mijn vriendin (op eigen verzoek) een kopje thee kunnen bemachtigen. het fatsoenlijk groeten was teveel gevraagd.

een aantal dagen later konden we de foto's komen bekijken en uitkiezen (je krijgt er slechts tien). deze dag is duidelijk kortgesloten. desalniettemin stonden wij voor een gesloten deur! alsof benzine en vooral onze tijd al niet kostbaar genoeg is.

kort samengevat:

via groupon geboekt en niet gekregen wat er beloofd is (hapje, drankje, champagne, stylist)
slechte service
slechte communicatie
slechte afspraken

conclusie: niet aan te raden.

zijn er andere mensen met dit soort ervaringen en wat doe je eraan? tot op heden geen reactie gehad op het feit dat wij onze foto's dus niet hebben kunnen uitkiezen. hoe bereik je een vredige oplossing met dit soort bedrijven?

wat als we geen reactie meer krijgen? wat zijn je rechten in zo'n situatie?

bedankt alvast!