Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

do
doedelzak - 25-04-2013 11:44:54
Computers & Telefonie

Phishing, wel heel simpel bij Budget Energie

Bij budget energie (be) heb je een eigen omgeving op de website van be, hier moet je inloggen met je e-mailadres en je klantnummer als inlogcode. je inlogcode kun je niet veranderen. als ik door iemand wordt gebeld en diegene vraagt mijn klantnummer dan zie ik er geen risico's in deze te geven, sterker nog, de meeste bedrijven vragen om je klantnummer als je belt. ook het opgeven van mijn e-mailadres vind ik niet zo'n probleem, dat zou geen beveiliging-issues mogen opleveren. hooguit krijg je spam, maar daar ben ik wel tegen beveiligd. ook is de verbinding naar de website niet versleuteld, dit heb ik met een sniffer getest (wireshark). is dit, zeker in deze tijd, niet te belachelijk voor woorden? hoe kan ik mij hiertegen wapenen? hoe zit dat met andere gebruikers?