Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ka
kalincka - 31-07-2013 19:00:11
Auto & Vervoer

misbruik logo keurmerk webshop

Ik heb een geschil met dealerdirect nav de dienst die zij op ikwilvanmijnautoaf.nl. aanbieden. op de websites van dealerdirect geven zij aan aangesloten te zijn bij keurmerk webshop. nu wij dit geschil aan de stichting keurmerk willen voorleggen, blijkt dealerdirect helemaal niet meer aangesloten te zijn bij het keurmerk. niet voor niets vermoedelijk. het keurmerk heeft nu deze webshophouder gesommeerd hun logo te verwijderen. ondertussen is het geschil niet opgelost. er is hier sprake van misleiding. ik vraag me af inhoeverre dit onze positie in het geschil sterker maakt.
het geschil: wij doen een beroep op de colportagewet. wij hebben binnen de bedenktijd van 7 dagen aangegeven af te zien van aankoop van hun "product". in dit geval valt dit product onder de noemer "op afstand afnemen van diensten" (zie colportagewet) en de betreffende dienst zou zijn: bemiddeling in verkoop van auto. we hebben dus geen auto gekocht bij of via dit bedrijf, maar een dienst. dealerdirect negeert onze emails hierover. wel sturen zij een rekening van 300,- voor annuleringskosten.
ik ben erg benieuwd wat onze positie is. ik weet dat (medewerkers van) dealerdirect regelmatig "undercover" reageren op fora wanneer er klachten over dit bedrijf gemeld worden. verzoek aan hun is rechtstreeks contact met mij op te nemen (zij hebben de contactgegevens) want op deze plek hoop ik op objectieve reacties.