Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sn
snorkelientje - 05-02-2014 21:45:31
Computers & Telefonie

Onterecht hoge rekening KPN

Het lijkt erop dat wij gehackt zijn op onze vaste lijn of dat kpn rekeningen door elkaar haalt. vorige week werden wij ineens afgesloten door creditrisk, zonder bericht of wat dan ook. vervolgens zelf met de mobiel gaan bellen wat er aan de hand was. wat bleek, in twee dagen tijd was er steeds een 0909 nummer gebeld. kosten ruim 500 euro!!! alles thuis op de kop gezet, hebben pubers in huis dus ga ervan uit dat hun dan wat uitgespookt hebben. maar gelukkig bleek al gauw dat die het niet hadden gedaan. telefoon gecontroleerd, daar was niet vandaan gebeld. het nummer gegoogled zonder resultaat. op consuwijzer was deze in te vullen en het nummer bleek in beheer te zijn bij target media. deze verwezen mij door naar een site. deze site was duidelijk een oplichterssite. je kan nergens op klikken en ook het 0909 nummer wordt nergens genoemd.

toen de rekening binnenkwam en wij een lijst ontvingen met de tijden waarop gebeld zou zijn vielen de laatste bedenkingen die wij nog bij de kinderen hadden weg. minstens 1/3 van de tijden was er helemaal niemand thuis of zaten we te eten (met z'n allen). de echte telefoontjes van die dagen staan niet op de factuur.
heb een paar telefoontjes gepleegd maar volgens onze factuur hebben wij alleen maar met het betreffende 0909 nummer gebeld (ja en 2x een 0900 nummer, wat we ook al niet gedaan hebben).

voor mijn gevoel inmiddels al 100.000 keer met kpn gebeld. de meeste telefoontjes zijn echt bloeddrukverhogend. houden stug vol dat wij dit gedaan moeten hebben ondanks dat ik aangaf dat wij op sommige tijden helemaal niet thuis waren en dat de werkelijk gepleegde telefoontjes niet op de factuur stonden. tenslotte een medewerker die aangaf dat er toch wel gehackt kon zijn. gelijk aangifte bij de politie gedaan. bijna twee uur op het bureau gezeten en alles uitgelegd. weer naar kpn gebeld, geschreven, gemaild en uiteindelijk een medewerker aan de telefoon die mee wilde denken en ook aangaf dat het erg vervelend was maar dat als we afgesloten waren door creditrisk er bij kpn al een rode lamp was gaan branden dat er iets niet klopte. vandaag echter een telefoontje van de politie, helaas kunnen ze geen onderzoek doen omdat ze kpn gebeld hebben en ze daar aangaven dat er niets aan de hand kon zijn met hackers.
zit nu met een torenhoge rekening, er zijn credits op een account of zo gekocht met de telefoontjes en de politie is de enige die kan uitzoeken naar welk account dat dan is gegaan maar kpn wil niet meewerken!!!! heb al aangegeven dat als ze toch denken dat het naar een één of ander account van ons is gegaan ze mijn privacy hiervoor wel mogen schenden......vreemd is al helemaal dat ik van kpn een mailtje binnen heb gekregen waarin staat dat ik maar even moet wachten op de uitslag van de politie omdat we dan misschien de kosten nog op iemand kunnen verhalen. ......


ik kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn die hiermee zitten. zijn er leden die ook iets dergelijks hebben meegemaakt en mij kunnen vertellen hoe dit afgelopen is. slaap er gewoon slecht van, wil gewoon duidelijkheid.