Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

yo
yohoh64 - 14-05-2014 13:28:48
Auto & Vervoer

Garantie oudere auto's

Begin dit jaar bij een bovaggarage in bolsward een tweedehands oudere auto gekocht. deze dealer was zelf een goede kennis. op de verkoop zat geen garantie, echter door het goede contact werd mij aangeboden dat indien er iets ernstigs zou zijn binnen een paar weken dan kon ik natuurlijk terugkomen en zou het probleem verholpen worden. maar de motor was echt 100%, keuring was niet nodig. de motor was geheel gereviseerd. 2 weken later en 800 km gereden begaf de auto het door een verkeerd gemonteerde poelie, waardoor het tandwiel kapot gegaan is evenals de krukas. de auto kostte 3900,- de dealer wil nu van niets weten. de reparatie heeft nu echter iets meer dan 2000,- gekost, hij wilde wel een kleine vergoeding geven, (200) echter dan zonder btw bon en dus zwart. we hebben de dealer diverse mogelijkheden per brief voorgesteld, hij geeft geen gehoor. graag zou ik de belbus in willen laten schakelen, maar ik heb nog geen reactie gehad op mijn aanvraag. hoe zit dit nu. de bovag garantie geld niet, dan moest de aanschafprijs 4500,- zijn, maar er bestaat toch ook wettelijke garantie.?? ik zit in de ziekte wet en het geld is nu finaal op door dit geintje, ik kan mij dus geen advocaat permiteren. wie helpt.??
vriendelijke groet en alvast bedankt voor het meedenken,
marjan bouma bolsward