Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

re
rene92 - 28-05-2014 18:05:13
Computers & Telefonie

Abonnement Studentmobiel (provider Tele2), slechte oplossing

Ik heb op 12 maart jl. via studentmobiel.nl een abonnement met nummerbehoud afgesloten (in combinatie met de samsung galaxy s4), waarvan de provider tele2 is. in verband met mijn toen nog lopende abonnement bij simyo, kon mijn nieuwe tele2 abonnement pas starten vanaf vrijdag 23 mei jl. tot die tijd kon ik het nieuwe toestel wel gebruiken met mijn sim-only abonnement van simyo.

de telefoon bevalt geweldig, mijn nieuwe abonnement totaal niet. ik kan als ik ergens binnen sta niet bellen (als ik buiten sta is het niet veel beter, de verbinding valt constant weg) en het mobiele internet is helemaal om te huilen. als ik een bericht stuur in whatsapp, duurt het vaak een half uur of langer voor het de ontvanger bereikt. ik heb nu dus helemaal niets aan mijn telefoon, behalve als ik ergens wifi heb, maar dan kan ik nog steeds niet bellen. bij simyo had ik nergens last van en werkte alles naar behoren.

nu wist ik van tevoren dat je in de regio waar ik woon niet het optimale bereik van de zendmasten van t-mobile (het netwerk wat tele2 gebruikt) hebt, maar het zou voldoende moeten zijn. bijna nergens kunnen bellen en een veel te trage mobiele internetverbinding noem ik niet bepaald ‘voldoende’.

ik heb hierover contact opgenomen met tele2. ze vertelden me dat ik contact moest opnemen met studentmobiel.nl, want ik zou mijn nieuwe abonnement nog binnen een week kunnen stopzetten. dit kon dus niet, want ze studentmobiel.nl telt vanaf de afsluitdatum en niet de ingangsdatum van het abonnement. balen. volgens studentmobiel.nl kon ik beter weer contact opnemen met tele2 om te vragen naar een oplossing. dit heb ik gedaan en de telefoniste heeft tevergeefs met mij een aantal stappen doorlopen om zeker te weten dat mijn telefoon goed ingesteld was. deze was al goed ingesteld en dus was er geen verbetering. ik word nu binnen 5 dagen teruggebeld door de technische dienst van tele2, die gaan kijken wat ze voor me kunnen doen. de telefoniste vertelde mij dat ze bij dergelijke problemen doorgaans 2 regelingen hanteren. of: ik krijg de resterende periode van mijn abonnement korting, of: ik mag mijn abonnement afkopen. dit vind ik ronduit belachelijk. als ik korting krijg, betaal ik weliswaar minder, maar ik heb nog steeds niets aan mijn abonnement. als ik mijn abonnement afkoop, betaal ik maarliefst € 528,- voor iets waar ik helemaal niets aan heb gehad.

wat vinden jullie hiervan? het lijkt mij schappelijk om kosteloos mijn abonnement stop te zetten, zodat ik zelf een nieuwe provider kan zoeken. ik weet alleen niet wie dit nu moet regelen: studentmobiel.nl of tele2? wat moet ik doen als we niet tot een fatsoenlijke oplossing komen?