Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

da
daan b - 13-09-2014 14:36:30
Huishouden & Energie

Na klacht over schade artikel niet retour krijgen

Ik heb een geschil met een stomerij over het weigeren van teruggeven van een artikel, nadat ik een klacht in heb gediend over het niet correct reinigen.
ik heb een matrashoes laten reinigen, die echter na behandeling gekrompen bleek te zijn. ik heb na telefonisch contact met de stomerij een schriftelijke klacht in gediend en het bedrijf aansprakelijk gesteld voor de schade. vervolgens heb ik meegewerkt aan een analyse van de schade door het hoofdkantoor, door mijn matrashoes weer bij hun vestiging af te geven. de stomerij heeft mij in het gelijk gesteld en verklaard de schade te willen vergoeden: ik krijg het volledige bedrag van een nieuwe matrashoes. vervolgens heb ik verzocht de matrashoes weer aan mij te retourneren. ik heb geen afstand gedaan van het artikel, het is nog steeds mijn eigendom.
dit weigert de firma, zij geven aan dat de hoes nodig is voor de verzekering. daarbij is het bedrag van de schade, 460 euro, nog niet op mijn rekening gestort.
ik heb schriftelijk verklaard het hier niet mee eens te zijn, en zij hebben aangegeven dat dit de "normale gang van zaken is", maar dat ze het nog wel eens na willen vragen bij de verzekering.

mijn vraag is of ik in mijn recht sta. kan ik mijn matrashoes terugeisen?