Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

de
delier - 02-10-2014 17:01:59
Huishouden & Energie

Kosten behangen

Hallo,

onlangs hebben wij een nieuw behang laten aanbrengen op onze huiskamer muur. we hebben het behang bij een decoratiewinkel gekocht en laten aanbrengen door een professionele behanger.

na het aanbrengen van het behang zagen we dat er lichte strepen van boven naar beneden op het behang zitten. de decoratiewinkel is komen kijken en heeft toegegeven dat er een productiefout in het behang zit. daarop gaf hij aan gratis nieuw behang te leveren. tot zo ver alles goed.

echter wil hij het aanbrengen van het behang niet vergoeden. zijn motivatie is dat een behanger normaal gesproken altijd eerst drie banen plakt, een uur niks doet, om vervolgens de drie banen te beoordelen voordat hij verder gaat met behangen. zijn conclusie is dat wij het behang eraf moeten halen en hij het behang wel wil aanbrengen voor het volle pond.

mijn vraag: is dit reeel? ik heb nog nooit gehoord en ook nergens op internet kunnen vinden dat het een regel is om eerst drie banen aan te brengen. hij heeft verkeerd behang geleverd wat nu op mijn muur zit. het ligt niet aan de manier van behangen maar aan het behang zelf. dus vind ik dat hij en niet de behanger schuldig is en dus ook het opnieuw aanbrengen moet vergoeden. (en niet zelf hier nog op wil verdienen...)

dit staat nog los van het feit dat het behang niet meer leverbaar is, wij een nieuw behang moeten uitkiezen terwijl andere dingen zoals gordijnen zijn afgestemd met het behang.

wat vinden jullie?