Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

eenigma
eenigma - 03-12-2014 12:08:51
Geldzaken & Recht

Betalingstermijn op maandnota, kosten te laat betalen, Essent

Bij mijn energieleverancier essent (waar ik weg wil) rekenen ze vind ik wel heel snel 10tjes extra voor te laat betalen.

op een nota van 23 oktober, het voorschotbedrag voor de maand november zit al 2 x 10 euro verhoging voor te laat betalen.

volgens de medewerker is de betalingstermijn 2 weken en daarna komen de verhogingen. ik heb altijd geleerd (laaaaaaang geleden) dat de termijn van verlopen net zo lang is als de termijn waar je voor betaald dus als je een maand te laat bent voor een maandrekening gaan de eerste herinnering"kosten" erop, maar is dat nog zo?

mag essent voor een maandnota twee weken betaaltermijn geven en daarna naar willekeur verhogingen opleggen?

wie kent een energieleverancier waar ze niet extra bijverdienen door de kosten voor aan het eind van de maand betalen ipv aan het begin (ja ja ik weet het dat is niet zoals het hoort maar daar gaat het nu niet om!) te betalen en die dus meer dan 2 weken betalingstermijn hanteren.

essent doet het denk ik slim door de voorschotnota niet vlak voor de 1ste van de maand, wat normaal zou zijn, in rekening te brengen maar een week eerder dus op de 23ste zodat je als je al een maand betalingstermijn wettelijk gezien hebt, je toch door even niet op te letten te laat bent met betalen en ze dus extra gaan innen.

ik vind 20 euro voor genoemde nota idioot veel op een voorschotbedrag van 71 euro per maand.

enigma