Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kc
kcdb - 19-06-2015 11:26:46
Huishouden & Energie

Kortingsacties bouwmarkt Karwei. Gemene instinker

Karwei hanteert in hun bouwmarkten een beleid dat bepaalde artikelen “vast in prijs verlaagd” zijn. sommige artikelen worden daarmee paars gelabeld. aangekondigde kortingsacties zijn dan niet van toepassing. dit “vast in prijs verlaagd” is een drogreden. kortingsacties zijn op deze wijze een handige manier om niets vermoedende klanten in hun winkels te lokken en de aangekondigde korting niet te verlenen. aan niets blijkt achteraf dat deze “vast verlaagde prijs” bij hun producten werkelijk scherpe prijzen. zou karwei deze artikelen niet voor een zgn. “vast hiervan wel dumpen in de vuilnisbak. zij móeten dus wel normale prijzen hanteren om te voorkomen dat geen enkel merkartikel, dat elders ook verkocht wordt, niet meer verkocht zal worden. eenvoudig was zien dat het artikel dat ik bij er kocht geen scherpe, maar de normale prijs is voor dit artikel. bij bol.com bleek hetzelfde artikel goedkoper te zijn. een korte zoektocht op internet bij kieskeurig en beslist.nl liet zien dat bol.com niet de enige (internet)winkel is met die zgn. “scherpe” prijzen. het toonde vier keer aan dat de prijs van € 49,95 die ik voor het artikel betaalde de normale prijs is voor het artikel dat ik kocht bij karwei. de actie om (geen) aangekondigde korting te verlenen op normaal geprijsde artikelen bij karwei bouwmarkten kan ik niet anders omschrijven als een gemene instinker. zijn al de prijzen in de bouwmarkten van karwei dan niet scherp geprijsd? dan kunnen ze beter geen kortingsacties meer houden om teleurgestelde klanten te voorkomen. en áls de prijzen bij karwei niet scherp geprijsd zijn, dan is het misschien beter om helemaal niet meer bij karwei te kopen.

het onderscheid dat door karwei maakt tussen internetwinkels en gewone winkels slaat anno 2015 natuurlijk nergens op. neem de fa. bcc, die in haar winkels ook internetprijzen hanteert. artikelen bij bol.com kun je (zonder verzendkosten) afhalen bij albert heijn. boven € 25,00 worden artikelen van deze fa. zelfs gratis bij je thuisbezorgd. je hoeft er niet eens de deur voor uit. als ‘gewone’ winkels met hun prijzen niet mee gaan met internetwinkels, dan zullen ze hun omzet drastisch zien dalen en kunnen ze op termijn hun deuren wel sluiten. karwei zou niet de eerste grote keten zijn die plotseling “omvalt”. door deze manier van consumenten bedriegen zou ik dat niet betreuren.

kortingsacties bij karwei zijn dus gemene lokkertjes waar de nietsvermoedende klant, in de winkel heb je geen internet bij de hand om een vergelijking te maken, beter niet in kan trappen. als je hierover reclameert wordt voet bij stuk gehouden en krijg je ondanks deze argumenten toch je 30% korting niet. bij karwei of andere winkels van het intergamma concern kun je dus beter niet meer blind afgaan op hun groots aangekondigde kortingsacties om achteraf nare teleurstellingen te voorkomen.

van een grote firma als karwei bouwmarkten /het intergamma concern had ik een klantvriendelijker houding verwacht.