Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ee
eelco72 - 02-11-2015 09:20:25
Elektronica & TV

KPN verkoopmethodes

Als klant van de kpn krijg ik in 2014 een aanbieding van ziggo om over te stappen naar een in mijn ogen een gelijkwaardig pakket voor minder geld. omdat ik niet zoveel zin had in overstapgedoe, maar wel in een lagere rekening, neem ik contact op met kpn en leg hen dit voor. de reactie van kpn is bemoedigend, ik krijg een leuke korting op mijn rekening én als bonus een half jaar gratis een hbo pakket. de kosten hiervoor worden afgeschreven van onze en/of rekening, waar wij twee maal per jaar op kijken om te kijken of alle vaste lasten en afschrijvingen nog goed gaan. in de zomer van 2015 kom ik er achter dat ik al bijna een half jaar een behoorlijk bedrag aan het betalen ben aan kpn. ik bel de helpdesk van kpn en leg de vraag voor. de dame aan de telefoon zegt me de gegevens erbij te zullen pakken en laat me 9 minuten in de wacht staan! ze komt terug met de mededeling dat deze hogere kosten voor het hbo pakket zijn, wat na een half jaar niet meer gratis is. ik reageer erop met de vraag waarom ze in hemelsnaam 9 minuten nodig had om dit op te zoeken, de vrouw zegt dat het maar 5 minuten was, en gooit de hoorn er op!! als ik op de website van kpn zoek hoe ik een klacht kan indienen, word ik verwezen naar hetzelfde telefoonnummer… verbolgen plaats ik op twitter mijn reactie op de behandeling van kpn. hierop wordt ik uitgenodigd om een op een te tweeten om te proberen het probleem op te lossen. er komen excuses voor de telefonische behandeling, maar over de kosten voor het gratis pakket worden we het niet eens. de stelling van kpn is dat dit pakket een half jaar gratis is en dan betaald moet worden, en dat dit gecommuniceerd wordt via de voorwaarden die mij zijn toegestuurd. daarom, gewoon betalen. mijn stelling is; kpn maakt ongevraagd een e-mailadres aan voor mij bij het aangaan van een contract, stuurt hier alle mail, rekeningen en voorwaarden naar toe, en vindt dat ik verantwoordelijk ben voor het lezen van deze mail die ze naar een adres toesturen waar ik niet om gevraagd heb! ik geef aan al een mailadres te hebben waar ik totaal geen post op ontvang van de kpn, dus dat kpn zelf een wereld creëert die ervoor zorgt inkomsten te genereren. ik geef aan dat in het telefoongesprek in 2014 nooit is gezegd dat na een half jaar kosten berekend zouden worden, kpn blijft reageren dat dit via de voorwaarden gemeld is, welke dus naar het door hen verzonnen e-mailadres gestuurd is. deze twittersessie duurt een week of drie. steeds krijg ik een reactie, als ik hier op antwoord lijkt de medewerker vaak mij wel te begrijpen en misschien wel gelijk te geven, maar elke 8 uur komt er weer een nieuwe medewerker op de lijn, die zich niet inleest in wat er daarvoor allemaal gecommuniceerd is, en de stelling hanteert; u had het kunnen weten want dit stond in de voorwaarden. het communiceren via twitter is bijzonder frustrerend en lost niets op. kpn is halsstarrig in hun houding, slecht in de communicatie, en nog steeds het logge bedrijf waar vroeger al de spot mee werd gedreven in satirische programma´s. blijkbaar hebben ze nog steeds niets geleerd en kunnen ze dit klantonvriendelijke gedrag volhouden omdat de markt toch maar over een paar spelers verdeeld hoeft te worden. overigens, in 2013 zijn we overgestapt naar kpn glasvezel via deur-tot-deur-verkoop. de verkoper legde ons een prijs voor waarop we akkoord zijn gegaan; later blijkt de rekening hoger te liggen. kpn reageert hierop met de tekst dat de verkoper dit bedrag nooit had mogen aanbieden. we hebben toen de idiote situatie maar geslikt. maar de verkoopmethodes van nu en de starre houding stuit me echt tegen de borst. dit valt mijns inziens onder agressieve verkoop.