Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

igmelig
igmelig - 26-11-2015 21:10:57
Computers & Telefonie

Tele 2 beboet €500 na internet activatie door eigen SMS

Brief aan tele2 na valsstrik met 3g activiatie sms...


beste tele2 nederland, beste thomas wolters,

toen onze zoon 12 jaar werd en naar het voortgezet onderwijs is gegaan, hebben wij in juli 2014 een mobiel abonnement bij u afgenomen voor €2 per maand. een goed instap abonnement, waarmee hij bereikbaar voor was voor thuis en vice versa. de keuze voor een aanvullende databundel hebben wij vooralsnog uitgesteld, maar lag op termijn voor de hand.

om eveneens voor de hand liggende redenen, hebben wij de mogelijkheid tot mobiel internet direct uitgezet, conform uw suggestie: https://www.tele2.nl/klante…/…/abonnement/tips-dataverbruik/ (direct vanuit hoofdmenu bereikbaar)

precies een jaar later ontvangt onze zoon een sms waarin hij in 2 stappen direct terug online is. aangezien tele2 dit zo gemakkelijk maakt, zult u begrijpen dat onze zoon dit ook heeft uitgevoerd. daarop is per direct data gaan lopen. vervolgens heeft u per sms geadverteerd voor databundels, gewaarschuwd voor kosten en afsluiting en aangegeven dat het krediet limiet is bereikt. onze zoon, noch wij zelf zijn niet akkoord gegaan met kosten hoger dan €2 per maand. eventuele aanvullende kosten werden ook tijdens de bestelling niet duidelijk gemaakt, in tegenstelling tot de track-n-trace code en de app, welke wel aanvullend per e-mail aandacht kregen.

zo transparant als de aanbiedingen zijn, zo ondoorzichtig was het kredietlimiet waarover (enkel!) in de sms werd gesproken. in een tijd waarin ook u klantgerichte proposities maakt en dingen makkelijk maakt voor uw gebruikers, is het niet verkoopbaar dat niet ten minste één van de door u per sms voorgestelde bundels per direct werd geactiveerd. tevens zijn de kosten dusdanig exorbitant, dat wij aan uw klantenservice per klacht al de vraag heb gesteld of er sprake is van een foutieve factuur.

terwijl wij meerdere malen aangeven teleurgesteld te zijn in uw dienstverlening en misleidende proposities, ontvangen wij op 12 november een kleurrijke e-mail waarin ik volgens u “te gek ben”, dat u “blij bent met mij als trouwe klant” en ik mijn brievenbus in de gaten moet houden. daar valt een dag later de aanmaning voor oktober ad €286,32 incl. de dreiging van incassokosten op de mat. wij hebben dit bedrag namelijk teruggestort. helaas is juli 2015 ad €107,03 en september 2015 ad €86,29 aan onze aandacht ontsnapt, ook deze bedragen heeft tele2 zonder enige melding doodleuk van onze rekening afgeschreven.

we maken derhalve bezwaar voor de factuur ad. €286,32 te voldoen en stellen de facturen van juli en september 2015 eveneens ter discussie. totdat u aangeeft inderdaad niet transparant te zijn geweest over de, klaarblijkelijk rechtsgeldig verhaalbare kosten en ons een redelijkerwijs aanneembaar voorstel doet, conform uw datapaketten. met dit intussen oncomfortabel transparant dossier, heb ik de hoop dat u uw woorden uit uw e-mail campagne ook zult invullen met de opvolging waarover zij spreekt.

beste groet,

imre gmelig meijling
trouwe klant voor trouwe leveranciers

visuals: https://www.facebook.com/imregmelig/posts/10207832503187361?pnref=story