Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fr
frank1970 - 30-11-2015 22:07:56
Computers & Telefonie

TELE2 schrijft € 98,99 af voor ongevraagd dataverbruik

Afgelopen weekend schrokken wij van een rekening van tele2. op het abonnement van mijn 13 jarige dochter is een bedrag afgeschreven van €98,99. wij hebben tele2 gebeld en men gaf aan dat dit een instelling was in haar 'nieuwe 2e hands iphone 4'. ik heb later teruggebeld en gezegd dat dat raar is. zij heeft een abonnement : simonly bel/sms 100 - 2 jaar. tevens kwam nog het bericht dat er nog een factuur klaarstaat van tot nog toe € 102,00 ongeveer.
ik heb niet gevraagd om internet op de telefoon. tele2 duwt mij dit door de strot en geeft eigenlijk aan dat dit mijn schuld is. ik ben zaterdag ca 1 1/2 uur met tele2 klantenservice in de weer geweest. die konden en wilden niks. ( op een jongen na die wel de goede intentie had). ik heb heb verzoek tot vergoeding ingediend en men geeft aan dat ze mij € 30,00 wil geven. aansluitend daarop heb ik gebeld met een dame van de klantenservice die niks kon/wou. later heb ik hoofdkantoor tele2 gebeld en werd teruggebeld door 'een ervaren medewerker' . na e.e.a uitgelegd te hebben begon hij een technisch en belerend verhaal over hoe een smartphone werkt ik gaf hem aan dat ik niet geïnteresseerd ben in die beschrijving maar dat ik een bel/sms abonnement heb besteld, bewust geen internetabonnement en dan voor 'maar liefst 94.886 mb zegge en schrijve € 78,50 moet betalen(ex btw) voor iets wat ik helemaal niet wil/besteld heb.( en dan komt er nog een maand...).
met deze man was niet te praten. het was volgens hem mijn schuld dat er internet gebruikt werd.. op mijn vraag of dit een normale manier van geld verdienen is voor een bedrijf als tele2 kreeg ik een ontwijkend antwoord. op het eind werd hij wel erg bot (logischerwijs was ik ook niet meer de meest rustige klant. het was een gesprek met een man die totaal geen medewerking of gevoel had). het was mijn eigen schuld en eigenlijk moest ik mijn handen dichtknijpen met € 30,00 vergoeding.
het vreemde van de enórm hoge kosten die ik nu moet betalen voor 'maar liefst 94.886 mb is dat ik dezelfde zaterdag 3 enveloppen in de bus krijg met een aanbieding: 1 gb gratis voor alle gebruikers, omdat ze ons zo waarderen......

wat kan ik hiermee doen?
uiteraard ga ik dit aan de grote klok hangen en zsm alle abonnementen opzeggen bij tele2. de totale desinteresse en apathische houding van tele2 stoort mij enorm. geen wil om dit fatsoenlijk op te lossen. "u heeft toch gebruik gemaakt van onze diensten?" is wat ik steeds hoor( zal zo wel in de boekje "wat antwoord ik op welke vraag van een boze klant?" staan die men blijkbaar standaard krijgt bij indiensttreding bij tele2).
waar het mij om gaat: ik vraag niet om een internet abonnement voor mijn dochter, dan had ik dat wel besteld.
waar kan ik terecht? zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? kan ik dit voorleggen bij een arbitragecommissie of desnoods op tv?
het is schandalig dat men mij iets door de strot duwt waar ik niet om gevraagd heb.