Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mi
milenkovic - 01-12-2015 21:23:25
Computers & Telefonie

te hoge tele2 factuur voor data verbruik zonder bundel

Beste kassa panel leden,
ik heb advies nodig over tele2.
ik heb aandachtig de klachten over tele2 gelezen van andere gebruikers die net als ik een bel abbo. hebben afgesloten voor hun kinderen met als doel 100 bel min. à 4 eur. zodat je kinderen altijd bereikbaar zijn en kunnen bellen voor nood. dus ja ik ben ook een naïeve ouder die tele2 heeft geloofd op hun woord dat je 2 jaar geleden een bel abonnement hebt en niet meer dan dat. ik verbaas me over de agressieve reacties van panelleden die vinden dat alle verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. maar dit terzijde. ik ben geen digibeet maar dit wist ik ook allemaal niet.
ik heb vanavond uitgebreid met een helpdeskmedewerk gesproken over de 178 euro die in rekening is gebracht en ik kreeg te horen dat er nog 66 euro aan zit te komen volgens tele2. er is mij medegedeeld dat ook al sluit je een bel abonnement af je altijd via tele2 toegang hebt tot mobiel internet??, het schijnt in de kleine letters te staan, helaas heeft tele2 ons hier niet op gewezen toen ik het afsloot (voor de azijndrinkers onder ons, inderdaad ik had het moeten lezen ergens) maar destijds waren de providers nog minder transparant dan dat ze nu beweren te zijn op hun websites.
ik ben gewezen door de medewerker van tele2 dat ik dit verder moet afhandelen met de financiële administratie en dat zij als service medewerker mij hier geen toezegging op kon doen. prima, ik zal dit ook gaan doen. maar nu komt het. uit alle verhalen blijkt dat ook al zet je internet uit.. android , google, apps en zelfs de hand van god stiekem de mobiele netwerken aanzet terwijl wij 100% zeker weten dat altijd heeft uitgestaan en uitstaat. we hebben onze dochter dit ook gemeld vanaf dag 1 dat ze alleen telefoon bel abbo had. wat ze ook zou proberen, je kan helaas alleen bellen met de telefoon en internet kan alleen via een wifi netwerk. dus alleen thuis. ja dit gelooft ze, helaas tot vandaag ?
en nu komt mijn stelling en vraag. op het eind van mijn gesprek kreeg ik een tip van de klantenservice medewerker om de apn gegevens te wissen. dit zou de enige garantie geven om niet op het internet te kunnen buiten een wifi verbinding. nadat ik dit gedaan en getest heb, heb ik gedag gezegd en de dame bedankt. dit brengt mij tot de conclusie dat tele2 wel degelijk controle heeft over internet gebruik van mijn dochter haar abonnement. waarom? als je een abonnement afsluit bij een provider stuurt de provider de instellingen op je telefoon, waarom stuurt tele2 bij een bel abonnement een internet/sms/mms instelling toe??
tele2 had zich kunnen beperken tot een sms/mms instelling het gaat immers maar om een bel abonnement nietwaar? daarnaast hebben we 2 sms gekregen op de telefoon van mij dochter afgelopen maand . zij heeft deze genegeerd, ze kent alleen whatsapp. ik heb deze ouderwetse kennisgeving gelezen en merk dat er 2 smsjes zijn gestuurd 1e op 18 okt. met de melding dat de bundel met 15 eur is overschreden en de 2e 20 november dat de bundel met 15 eur is overschreven ( deze slaat aller waarschijnlijkst op de volgende factuur waar alweer 66 eur aan data staat genoteerd als kerst cadeau)
waar stopt nu mijn verantwoordelijkheid en waar begint de zorgplicht van een provider???