Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

thom schraa
thom schraa - 04-12-2015 19:17:59
Computers & Telefonie

Laptop nog steeds defect na reparatie

ik heb op 19augustus 2015 een notebook van het merk msi gekocht bij de webshop http://www.alternate.nl/" target="_blank">www.alternate.nl . de notebook had echter vaak last van zogenoemde blue screens, dat betekend dat er een hardware fout is. toen na een aantal weken ook de audio poort kapot was gegaan heb ik de laptop terug gestuurd op 19-10-2015. mij was toen verteld dat het ongeveer 3 weken zou duuren. toen ik na 4 weken  nog niks had gehoord heb ik zelf contact opgenomen en kreeg ik te horen dat ze mijn notebook terug hadden ontvangen van msi maar dat die nu helemaal niet meer werkte en dat ze hem dus opnieuw moesten versturen. toen hebben ik een mail gestuurd dat ik me laptop nodig had en het te lang vond duuren. toen is mij een gratis headset en 2 maanden garantie verlenging aangeboden. afgelopen maandag (30-11-2015) heb ik opnieuw contact gezocht met alternate met de vraag waar mij laptop blijft. mij werd toen verteld dat hij onderweg was vanuit polen. toen ik op donderdag 03-12-2015 nog niks had gehoord heb ik weer contact gezocht met alternate en kreeg ik te horen dat ze hem nog niet hadden en dat het wellicht na het weekend kon worden, gezien ik de laptop maandag 07-12-2015 nodig had voor mijn studie heb ik ze een deadline gegeven van zaterdag 05-12-2015 om 21.00 en dat ik anders een mail zou sturen naar de consumentenbond en kassa. binnen 2 uur had ik een email dat ik de laptop de volgende dag (04-12-2015) terug zou hebben met de gratis headset en in plaats van 2 maanden garantie verlenging 12 maanden garantie verlenging. toen ik vandaag (04-12-2015) na 7,5 weken eindelijk weer thuis had was ik erg blij. ik ben hem toen meteen gaan testen om te zien of het probleem verholpen was. het probleem met de audio was inderdaad verholpen maar het probleem met de bluescreens niet. ik heb 2 keer getest met hetzelfde eindresultaat: een bluescreen. ik heb toen meteen gebeld met alternate en ze het niet opgeloste probleem voorgelegd. de persoon aan de telefoon vertelde mij dat ze de blue screens niet hebben kunnen constateren en dat ik wellicht te weinig informatie had gegeven. de enige optie die ze me gaven was de laptop opnieuw aanmelden voor reparatie en dus weer ongeveer 3 weken te wachten. ik heb hun toen verteld dat ik graag me laptop terug wil zodat ik een nieuwe laptop kan kopen voor me studie. dit was volgens hun geen optie. ik heb ze toen verteld dat het mogelijk gaat om een ondeugelijk product maar naar hun mening was dit niet zo. ik heb ze toen medegedeeld dat ik de consumentenbond en kassa zal inschakelen en een klacht zal indienen. die keuze was aan mij werd mij verteld. wat moet ik nu doen en is er een manier om mijn geld terug te krijgen.