Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

he
hens van rooy - 10-12-2015 16:25:20
Elektronica & TV

Espressomachine omruilen

mijn vraag gaat over een espressomachine. ik ben veel thuis aan het werk en vind een goed kopje koffie nodig. na lang wikken en wegen heb ik nog voor de kerst een vrij prijzige machine gekocht, 649,00 euro, bij de media markt. de machine zou alles kunnen, volgens mij de ideale machine die zeker zijn prijs waard zou zijn. trouwens ik kon de machine 14 dagen thuis hebben.


 


maar nadat ik enkele kopjes espresso en vooral cappuccino had gezet, kwam ik erachter dat de machine niet voldeed. de melk die hij zelf bij het kopje cappuccino giet is lauw, de warme melk die je voor chocolade kunt krijgen is lauw, het warme water voor thee is lauw. daarbij gooit hij de melk eruit en is de machine snel bedolven onder de melkspetters, zo ook het tafeltje waar ie op staat. ik was teleurgesteld in mijn aankoop.


 


omdat ik de machine online heb gekocht nam ik contact op via de e-mail van media markt. zij antwoordde met een automatisch bericht waarin verwezen werd naar een link waar ik mijn klacht beter kon uiteenzetten maar deze link werkte niet (en nog steeds niet). omdat ik niet gerust was dat er iets zou gaan gebeuren met mijn klacht ben naar een van de filialen gegaan. daar zeiden ze mij dat ze mijn klacht wel konden begrijpen maar dat het apparaat nu gebruikt was en niet meer teruggenomen kon worden. ik ging toch nog een poging wagen bij de telefonische klantenservice, maar die konden mij niet verder helpen. zij gaven dezelfde uitleg als de dame in de winkel. maar als het om lauwe melk gaat dan moet het een fabrieksfout zijn en kon ik het espressomachine ter reparatie aanbieden, want dat mocht niet, lauwe melk! een schrale troost, zo met de feestdagen. ook al omdat ik snel tot aanschaf bij de media mark besloot, om deze machine juist voor deze dagen in huis te hebben.


 


volgens mij klopt er iets niet: ik kreeg de machine gratis bezorgd en toch 14 dagen bedenktijd. wat betekent deze bedenktijd: is dat de ‘testtijd’, de tijd waarin je je aankoop, als je jammer genoeg niet tevreden bent, mag omruilen of teruggeven? of mag je alleen maar naar de doos kijken?


 


ik vind dat ik om de tuin geleid ben. ik heb een dure machine aangeschaft om er van uit te gaan dat ie goed werkt, een buil kon ik me niet vallen. daarbij had ik de garantie die bij elke advertentie staat ’14 dagen thuis bezorgd’, dus ben ik tot aanschaf overgegaan. op de website van media markt wordt nergens uitleg gegeven dat teruggave of ruilen niet geldt voor espressomachines.  


 


is de media markt in gebreke gebleven?


 


 


hens 


 


[edit redactie - telefoonnummer verwijderd]