Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ge
Gert B - 27-12-2015 14:50:44
Computers & Telefonie

Klacht: vier weken geen internet door Hollandsnieuwe SIM wissel actie

ik schrijf deze klacht voor mijn schoonvader. hij heeft al drie weken geen internet  nadat hij in de geadviseerde belwinkel zijn sim kaart heeft laten omwisselen door een nieuwer type. hij wilde dit niet, hij was tevreden met zijn abonnement, maar de brief die hij van hollandsnieuwe kreeg liet hem geen keus.


 


28 november donderdag: 2 uur gewacht en parkeergeld betaald in de belcompany winkel in sittard maar ze kregen 3g niet werkend.  uiteindelijk naar huis gestuurd met de mededeling dat “het soms een paar uur duurt voordat het internet gaat werken”.


 


5 december zaterdag. ik heb alle apn instellingen nog eens gegoogled en telefoon een aantal keer gereboot, maar het internet bleef niet werken.


 


9 december woensdag: mijn schoonvader gaat weer naar de belcompany winkel en zij hebben een directe lijn met de technische dienst van hollandsnieuwe. na 40 minuten werd er opgenomen. na wat gepraat bleek er “een nieuwe kaart aangemaakt te moeten worden”, dat zou een week duren.

16 december woensdag: mijn schoonvader komt weer naar de belcompany. de kaart blijkt niet aangekomen. na 50 min. wordt de directe lijn opgenomen. het blijkt dat de kaart niet aangemaakt is. er wordt opnieuw beloofd een nieuwe kaart aan te maken.



16 december woensdag: mijn schoonvader ontvangt een e-mail met het verzoek zijn apn instellingen te testen. deze mail zie ik pas op 26 december aangezien mijn schoonvader geen werkende internet verbinding heeft en dus geen mail kon lezen. de instellingen in deze mail bleken anders dan op de site gecommuniceerd, namelijk life.vodafone.com ipv data.dataxs.mobi. op 26 december bleken ook deze instellingen niet te werken, ik zag dat de belwinkel deze inmiddels ook al had ingesteld op zijn toestel.

23 december woensdag: mijn schoonvader komt weer naar de belcompany winkel in sittard. het blijkt dat de kaart opnieuw niet aangemaakt is. mijn schoonvader loopt hierop boos de belwinkel uit en roept dat ze “daar bij hollandsnieuwe beter een viswinkel kunnen beginnen”. hij merkte overigens op dat de belcompany in sittard wel heel behulpzaam is geweest en dat ook zij de technische dienst van hollandsnieuwe hebben laten weten dat dit echt niet door de beugel kon.

mijn schoonvader wil graag dat zijn hollandsnieuwe abonnement weer volledig werkt en zou graag zijn parkeergeld en 6 uren wachten in de belwinkel op eniger wijze vergoed willen zien van hollandsnieuwe.

p.s. zelf ben ik volgende maand aan de beurt. helaas kan ik de datum niet een paar maanden later zetten zag ik net, hollandsnieuwe geeft mij slechts 2 mogelijke data: 21 of 22 januari. als werkende heb ik niet de tijd om 6 uur in belwinkels rond te hangen of uren aan de telefoon voor de helpdesk. ik zou graag een opt out check box willen, ik vind het huidige abonnement namelijk voldoende goed voor de immers lage prijs en heb geen goed gevoel over de "organizational readiness" van hn m.b.t. deze actie.