Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

au
aukeenjannie - 29-02-2016 12:56:18
Geldzaken & Recht

Tenaamstelling wijzigen gemeentelijke belasting

Ik ben per 9 okt 2015 binnen de gemeente leeuwarden verhuist, ik kreeg al de voorgaande jaren achtereen de aanslag van de gemeentelijke belastingen en de waterschapsbelasting op mijn naam, er liepen daarvoor ook automatische betalingen en er waren geen problemen.
nu heeft de gemeente leeuwarden dit per 9 okt 2015 gewijzigd en stuurt ten onrechte een aanslag voor de 2 laatste maanden naar mijn echtgenote, echter ik heb hiervoor een automatische betalingsregeling lopen derhalve worden we dubbel aangeslagen.
na een bezwaarschrift hiervoor is dit alsnog opgelost en hoefde mijn echtgenote niet te betalen.
voor 2016 is de aanslag nu aan mijn echtgenote gericht ( zij is ouder dan ik ben) zonder ons hierover in te lichten cq een accoord hiervoor te vragen.
het gevolg is dat de reeds lopende automatische betalingen niet meer worden geind van mijn rekening en ik ook geen aanslag voor 2016 krijg
en dat we doordat we tijdelijk moesten verhuizen ivm sloop van ons oude huis de tenaamstelling door de gemeente is omgezet naar mijn echtgenote
dit betekent dat er opnieuw automatische betalingen moeten worden geregeld en dat er geregeld moet worden dat er in 10 termijnen betaald kan worden.
wat een circus is dit
ik heb contact gezocht met de gemeente maar daar werd gemeld dat ik dit niet kon wijzigen , blijkbaar kan dit in 2017 wel vermelde de betrokken medewerkster van de gemeentelijke belastingen
is dit bij meer gemeentes de werkwijze en is het niet van de zotte om zo moeizaam hiermee om te moeten gaan wat een administratief gedoe bij die gemeente volgens mij raken zij zo het spoor wel kwijt en zit ik straks met een probleem als de boel bij hen niet klopt
ik wil gewoon de regeling behouden zo die was voor ik verplicht moest verhuizen
hoe kan ik dit regelen wie kan mij hierbij helpen.