Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ab
abcde - 05-03-2016 13:40:34
Geldzaken & Recht

Podium de Vorstin administratiekosten

21 februari 2015 heb ik een ticket besteld voor het optreden van buena vista social club in de vorstin te hilversum. dit ticket koste 32 euro, er zijn geen administratiekosten vermeld.

het optreden zou 11 april plaats vinden. echter: ivm ziekte kon het optreden niet doorgaan. ik kreeg de keuze geld terug of bewaren van mijn ticket. de keuze moest direct gemaakt worden.

een paar dagen geleden kreeg ik bericht dat vanwege wisseling van management het optreden niet door kan gaan. men vroeg om mijn bankgegevens en vermelde er doodleuk bij dat hier 2 euro administratiekosten wordt ingehouden (was bij het uitstel van het optreden nog niet aan de orde). ik schreef direct het bericht terug dat ik geen toestemming geef voor deze administratiekosten en ik rente vraag voor ruim 1 jaar vasthouden van mijn 32 euro. hierop kwam het volgende amicale bericht terug van de office manager:


bedankt voor je mailtje.


helaas moet ik je  verwijzen naar de algemene bezoekersvoorwaarden zoals die door alle poppodia en festivals in  nederland worden gehanteerd;


en die door de vorstin sinds dit jaar ook intergraal worden doorgevoerd:


http://www.devorstin.nl/wp-content/uploads/2014/11/vnpf_bezoekers_voorwaarden._doc.pdf" target="_blank">http://www.devorstin.nl/wp-content/uploads/2014/11/vnpf_bezoekers_voorwaarden._doc.pdf


in artikel  2.12 staat : ‘servicekosten komen nimmer voor restitutie in aanmerking’ .


 


groetjes


h****

zij zijn toch niet bevoegd om deze 2 euro vast te houden voor een niet geleverde dienst? ik vind het een supervaag artikel in deze bezoekers voorwaarden die pas dit jaar gehanteerd worden (dus nog niet toen ik het ticket kocht). bovendien worden bij het ticket nergens administratie of servicekosten genoemd.

mag dit wat de vorstin doet? het gaat maar om 2 euro, maar ik voel dit als misbruik van het vertrouwen dat zij mijn geld ruim een jaar vast mogen houden. bovendien is het niet mijn probleem dat zij hun dienst niet kunnen leveren.