Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ch
christels - 14-03-2016 14:27:43
Auto & Vervoer

Parkmobile

ik heb gebruik op 1 februari 2016 gemaakt van parkmobile voor het parkeren op het emmaplein in 's-hertogenbosch voor de apotheek (parkeerzone 73099). tijdens de afspraak stond mijn telefoon uit. de afspraak liep uit. bij einde afspraak stond de parkeerwacht bij mijn auto.
ik kreeg een boete, of naheffing parkeergeld omdat parkmobile al een half uur beeindigd was.

ik had zag ik netjes een sms van parkmobile ontvangen, maar omdat mijn telefoon uit stond heb ik deze niet gehoord.
volgens parkmobile stond ik op een parkeerzone van max 120 minuten. volgens de parkeerwacht was dit niet zo. dus ik moest maar bezwaar maken bij parkmobile zo stelde zij.

ik ben sinds die tijd in gesprek (discussie) met parkmobile en de gemeente. parkmobile beweert dat zij op basis van dagelijkse tariefinformatie van de gemeente den bosch de 120 minuten hebben ingesteld. dus volgens de bij parkmobile bekende informatie is het correcte tarief geheven. daar volgens parkmobile de gemeente verantwoordelijk is voor het doorgeven van tariefinformatie verwijzen zij mij vriendelijk door naar de gemeente.
dus heb ik navraag gedaan bij de gemeente den bosch. ik kreeg een zeer keurig verzorgd antwoord van de heer [edit-red.] met als bijlage de verordening. hieruit blijkt dat er op betreffende parkeerzone geen parkeerbeperking is van 120 minuten. omdat parkmobile blijft vasthouden aan hun stelling, heb ik ook nog telefonisch contact opgenomen met de heer [edit] van de gemeente 's-hertogenbosch. ook hij vindt het vervelend voor me, maar de stelling dat parkmobile dagelijkse informatie van de gemeente zou ontvangen bevreemd hem, "denkt u dat wij daar dagelijks tijd voor hebben, tarieven aanpassen en doorgeven?". de parkeertarieven worden 1x per jaar volgens verordening vastgesteld vertelde mhr. [edit] mij.

uiteindelijk heeft iedereen zijn plicht gedaan en toch klopt het niet. ik had parkmobile vrijwel nog niet gebruikt, niet goed opgelet, telefoon uit...dus 62 euro naheffing. eigen schuld, dikke bult. ik heb het bedrag inmiddels uiteraard netjes naar de gemeente overgemaakt.

let wel: ik heb op geen enkel moment een verwachting van financiele tegemoetkoming van welke kant dan ook gevraagd. toch stoort het me dat de twee deelnemers in deze parkeerconstructie stellig vasthouden aan hun gelijk. komt het vaker voor dat parkmobile gebruikers de dupe worden van foute informatie?