Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

La
LarsH - 04-04-2016 00:43:50
Geldzaken & Recht

Motorrijles via Groupon

Ik heb op 5 december 2015 via groupon een pakket voor een aantal motorrijlessen gekocht voor een rijschool in amsterdam west. om een lang verhaal kort te maken is de ervaring met de rijschool bijzonder slecht bevallen. eerst veel moeite moeten doen om een eerste afspraak te maken. deze afspraak is meerdere malen verzet (met sprongen van 3 weken), waardoor ik uiteindelijk pas 10 januari de eerste les zou hebben. hierna ben ik meerdere malen door de instructeur naar huis gestuurd omdat ik verkeerde kleding aan zou hebben (dit terwijl er bij de voorwaarden stond dat alle kleding inbegrepen was), en heeft de instructeur ook een afpraak verzet zonder mij hiervan in te lichten (halfuur eerder, dus was ineens een halfuur 'te laat').

na dit laatste incident redelijk heftige woordenwisseling gehad met de beste man, en zijn wij uit elkaar gegaan zonder een nieuwe afspraak te maken, waarbij hij zelf zei 'je moet maar een andere rijschool zoeken'. hierbij heb ik nog gezegd dat ik mijn geld terug wilde, waarom hij antwoorde dat ik hem niks betaald had, en dat het niet zijn probleem was.

hierop heb ik contact opgenomen met de klantenservice van groupon om mijn geld terug te vragen. echter moest ik eerst veel moeite doen om uberhaubt contact te krijgen. na een week wachten waarbij de klacht doorgezet zou zijn naar interne controle kreeg ik de melding dat ik een schriftelijke bevestiging zou moeten gaan vragen bij de rijschool met hoeveel lessen ik heb gehad. (1 les, waarbij we maar een halfuur gereden hebben, in 3 maanden tijd). ik heb toen gereageerd dat ik geen goede relatie had met de rijschool, en dat het hun verantwoordelijkheid was om dit op te lossen (ik heb immers met hun een verkoopovereenkomst afgesloten).

na een week niks gehoord te hebben heb ik weer opnieuw contact opgezogd, en toen begreep ik dat er verder niks mee gedaan was, en met veel gedoe werd die kwestie opnieuw doorgezet naar de interne controle (omdat ik zou weigeren mee te werken). ik ben ook een beetje boos geworden op de mevrouw van de klantenservice en heb geeist dat ze binnen een week met een oplossing zouden komen. een week later (inmiddels een paar dagen terug) krijg ik een email van groupon dat ze contact hebben gehad met de rijschool, en omdat ik al aan de lessen begonnen was en ik buiten de 14 dagen heroepingstermijn ben dat ze niks kunnen doen. verder zouden ze mij adviseren om alsnog gebruik te maken van de deal.

ik ben vrij boos, want volgens mij hebben ze gewoon de hele klacht en situatie niet bekeken. wat kan ik hiermee doen? wat zijn mijn rechten, en op welke manier kan ik het beste reageren?