Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ah
ahmetp42 - 19-04-2016 17:16:03
Geldzaken & Recht

Is geld lenen bij ferratum oplichting?

Ik wou geld lenen (kleine bedrag).
in het verleden heb ik eerder 1 keer bij ferratum geleend wat zonder problemen verliep.
deze keer werd mijn verzoek afgewezen en er stond geen reden bij.
na 5 keer opnieuw proberen heb ik het laten zitten.
een paar uur later kreeg ik een welkoms e-mail van ferratum met een factuur voor garantstelling 57.55 + 200 (lening) + 2.30 rentevergoeding
ik keek op mijn bankrekening en ze hadden een lening uitgekeerd van 200 contact opnemen met ferratum is heel erg moeilijk je kan ze niet bellen.
alleen een formuliertje op hun site invullen en wachten tot hun contact opnemen met de hoop dat ze die ingevulde formulier hebben ontvangen.
je krijgt namelijk geen bevestiging in je email dat je vraag/opmerking is ontvangen.
na 5 x het formulier invullen verscheen opeens een livechat op mn  beeldscherm dus,,:klanten moeten ouwehoeren met een formulier en zij zelf kunnen je makkelijk contacten.
via de livechat heb ik uitgelegd wat er aan de hand is.
ik wou een lening van 100 en niet 200 waarop de medewerker antwoorrdde nee je hebt 200 aangevraagd zonder dat hij in mijn leenhistorie heeft gekeken wat ik er al lang had bij gepakt.

we hebben afgesproken dat ik het bedrag terug overmaak en dan opnieuw een lening van 100 euro aanvraag.
dat vond ik een prima oplossing en heb dat gedaan. 
voor de zekerheid de bankgegevens laten nakijken en verbeteren door hun zelf.
nu probeer ik weer contact met ze op te nemen en je raadt het al, opeens is de livechat nergens te bekennen.
heb weer een aantal keer de contactformulier ingevuld maar geen reactie.

ik heb 1 email ontvangen van een medewerker van ferratum en hij zei dat het geld niet was ontvangen dat hij contact opneemt als het zover is.
ze maken gebruik van een rekening van abn en ik ook.

 nu heb ik 2 vragen:  

1: als de looptijd is verlopen en de deurwaarder komt kan ik dan de bewijsstukken aan hun laten zien om problemen te voorkomen?
  (met bewijs bedoel ik: screenshots van t gesprek tussen mij en ferratum, printscreen dat ik het geld terug heb geboekt naar de gegevens die hun mij gestuurd hebben en een printscreen van de status van mijn lening-aanvragen waarbij staat dat ze zijn afgewezen maar tog heb ik het geld ontvangen en er staag geen 200 tussen mijn aanvragen.

2: zover ik weet gaat overschrijven van abn rekening naar abn rekening via internetbankieren per direct. welke tijdstip of dag het ook is met uitzondering van storingen of het ik het fout?

tips zijn altijd welkom!!:)