Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Bb
Bb1990 - 21-05-2016 19:33:39
Geldzaken & Recht

Onterechte dagvaarding

In maart ontving ik een brief van een incassobureau over een rekening van thevapeservice.com van ongv 90euro. tot mijn verbazing, aangezien ik nooit eerder een rekening of aanmaning had ontvangen en nooit iets heb besteld. ik heb direct gereageerd (14 maart). pas op 17 mei krijg ik antwoord, waarin staat dat het dossier is afgehandeld, intern wordt onderzocht en tot nader bericht hoefde ik niet te betalen. de volgende morgen ligt er een dagvaarding in de post, waarin ik tot 29 mei krijg om het opgehoogde bedrag van ongv 250eu te betalen, anders moet ik in mei voorkomen bij de rechter. ook staat er in de dagvaarding dat ik nog geen reactie heb gegeven, terwijl ik dit al op 14maart had gedaan.
de eerste rekening en aanmaningen waren nu bijgevoegd; waren verzonden naar een studentenhuis waar ik op moment van bestelling al een jaar niet meer woonde.
 
ik gebeld met de klantenservice van webcasso, die geven aan dat het dossier inderdaad wordt onderzocht en dat ik voor 30 mei zelf contact moet zoeken over de stand van zake indien ik nog niets heb gehoord. (wat betekent dat ik dezelfde dag moet betalen of voorkomen als het niet is opgelost)
 
ik vermoed dat iemand op mijn naam en (oude) adres heeft besteld met afterpay, ik heb nooit iets in ontvangst genomen in elk geval.