Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sa
sannecool - 02-06-2016 11:09:29
Geldzaken & Recht

Schade na plaatsing slimme meter

Beste lezers, in navolging van mijn eerdere vraag heb ik nu ook de pech dat een slimme meter is geplaatst door liander op 15 mei 2016. niks aan de hand zou je denken. er kwam een monteur van liander om de slimme kwh-meter te installeren. in onze ogen was de monteur al onnauwkeurig en meer met telefoongesprekken bezig dan met het installeren van de meter.

nu, twee weken later, was er geen stroom meer in huis. een ingeschakelde electricien heeft de spanning gecontroleerd en die varieerde van 90 tot 280 volt wisselspanning. daarop is de hoofschakelaar uitgeschakeld en een monteur van liander gebeld om verdere schade te voorkomen.

die monteur gaf aan dat de zogenoemde nul-ader niet deugdelijk is gemonteerd door degene die de meter heeft geplaatst. hierdoor is die nulader gaan smeulen en heeft deze contact gehad met de kwh meter waardoor er 400 volt op kwam. hierdoor zijn alle apparaten in huis kapot gegaan.

liander stelt nu dat zij hiervoor maar aansprakelijk zijn tot een veel lager bedrag dan de daadwerkelijke schade van ongeveer 4000 euro.

wat kan ik nu doen? moet ik hierover een brief sturen en wat moet ik dan in die brief zetten. is het een onrechtmatige daad van de aannemer van liander of is dat dan een onderaannemer of werknemer?