Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ee
Eefje2016 - 13-06-2016 12:52:29
Geldzaken & Recht

Marktplaats koper is ontevreden, wil gekochte komen terugbrengen

Ik heb een tapijt verkocht via marktplaats, redelijk onder de 'normale' prijs omdat ik er snel vanaf wilde. nb: het tapijt was in keurige staat.
koper komt langs om het tapijt op te halen, bekijkt e.e.a., gaat akkoord en neemt het tapijt mee.

drie dagen later belt hij op, hij vindt het tapijt 'smoezelig' en wil het terug komen brengen en zijn geld terug.
ik was verbouwereerd en ben daar stamelend mee akkoord gegaan. ja, dom...

ik heb hem later geprobeerd terug te bellen maar kreeg de voicemail aan de lijn. ingesproken dat ik bij nader inzien niet akkoord ga, en als hij van het tapijt af wil, dat het hem dan vrij staat om het zelf weer op mp te verkopen. hij heeft niet meer teruggebeld.
helaas staat er dus al een afspraak dat hij het tapijt weer wil komen ophalen...

wat nu te doen? volgens mij sta ik volledig in mijn recht. gekocht = gekocht. hij heeft het tapijt bekeken en is akkoord gegaan met de koop.
ik ben geen winkel, en zelfs daar kun je niet zomaar altijd iets terugbrengen. ruilen of je geld terug is immers geen 'recht' maar een gunst. dat geldt toch zeker ook als je koopt van een particulier?

wat raden jullie mij aan?
zeker al