Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wj
wjg49 - 23-06-2016 12:49:34
Winkels & Webshops

Kan karwei zo met de klanten omgaan

een aantal weken geleden bestelde ik een weber bbq bij karwei in kampen met 25% korting(karwei aktie). de betreffende bbq stond, en staat nog steeds op hun website. ik had ook nog eens de lokale vestiging gebeld, en die bevestigden mij dat de bbq die aankomende donderdag zou worden geleverd en namen mijn bestelling op. ook de 25% korting werdt daarbij nogmaals bevestigd. de bbq was online nog iets goedkoper op dat moment, maar ik dacht nog heel naief dat het beter is om "echte"winkels te steunen.(dat heb ik zelfs aan de karwei medewerker gezegd.)
in het vertrouwen dat dit dus goed moest komen een bbq weekend ingepland, vlees e.d. gekocht en gemarineerd.
de betreffende donderdag bleek dat niet alleen de bbq er niet was, maar dat ze die ook niet gingen leveren.(mocht niet van het hoofdkwartier) hij stond nog wel gewoon op de website.
dus email met klacht en uitleg naar karwei, geen reaktie. 10 dagen later nogmaals een email. weer geen reaktie. in een derde email aangegeven dat ik de publiciteit zou gaan zoeken. hierop een telefoontje van de vestiging in kampen dat ik, inmiddels 2 maand later, de betreffende bbq alsnog met de korting kon kopen bij karwei. op dat moment was hij bij gamma ook in de aanbieding en bij tuincentrum poortvliet zelfs nog goedkoper. op mijn vraag hoe ze een oplossing wilden bieden voor dat probleem en het probleem van het gekochte vlees en het mislukte bbq weekend gaven ze aan dat ze daarop terug zouden komen.
deze week een email van karwei in de mailbox met kortweg de mededeling dat dat model niet meer leverbaar was, en dat er een alternatief model(duurder, minder van kwaliteit) was, en dat dit een bevestiging was van hetgeen ook al telefonisch was besproken.
ik voel me inmiddels schofterig behandeld door karwei, niet nagekomen afspraken, niet reageren op mijn emails totdat je dreigt met sociale media, en dan ook nog eens complete leugenachtige manier van afschuiven door in een mail te verwijzen naar een telefoongesprek wat nooit op die manier heeft plaatsgevonden. ook vandaag staat die bbq nog gewoon op de website van karwei.
wat kan ik nog doen, want dit is toch wel een complete minachting van de consument. logisch dat je online gaat kopen, daar wordt je beter behandeld.

er is toch een koopovereenkomst gesloten waardoor karwei een leveringsplicht heeft en bij in gebreke blijven een goed alternatief moet bieden?