Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ni
nikk07x - 01-08-2016 13:57:13
Geldzaken & Recht

Schade door achterstallig onderhoud van verhuurder. Wie moet dit vergoeden?

Hallo allemaal,

wij huren een woning via acm vastgoed management. bij de bezichtiging van onze woning zagen wij een natte plek op een muur. dit hebben uiteraard gemeld bij de werknemer van acm die bij de bezichtiging was en dit zou opgelost worden voordat wij de woning zouden betrekken. enkele weken later kregen we de sleutel en de muur leek niet meer vochtig. we hebben een grote kledingkast voor de muur geplaatst. na een half jaar kwam er schimmel langs de kast tevoorschijn. dit heb ik zo goed mogelijk proberen te behandelen met een speciaal schoonmaakmiddel van hg. de schimmel kwam zeer snel weer terug. tot mijn grote schrik zakte de gehele kledingkast in elkaar vanwege de vocht en schimmel en ook alle kleding die in het onderste gedeelte van een helft van de kast lag was beschimmeld. ik heb toen direct contact opgenomen met acm. na veel gesteggel is een monteur langsgekomen. het probleem was dat achter de rozetjes bij de douche geen kitrand was aangebracht. alle appartementen in het complex hebben dit probleem en de verhuurder was hier dus van op de hoogte. 

ik heb een nieuwe kledingkast moeten kopen en ook heb ik alle beschimmelde kleding moeten weggooien en moeten vervangen door nieuwe kleding. ik heb elke week opnieuw (soms zelfs meerdere keren per week) contact gezocht met de verhuurder, via telefoon, via mail en via de post. maar vaak zonder resultaat, in ieder geval een onwenselijk resultaat. er is nog geen oplossing van alle schade die ik gelopen heb. 

acm, de verhuurder, verwijst me door naar mijn verzekering. maar mijn verzekering geeft aan de schade niet te vergoeden omdat er sprake is van achterstallig onderhoud. ik heb een interventie geregeld tussen de verzekering en verhuurder maar ook dit levert niets op. ruim een jaar later zit ik nog steeds met de aanzienlijke kosten ontstaan door de schimmel en geen enkele partij wil mijn schade vergoeden. ik weet zeker dat de schade niet voor mijn risico komt. maar wie moet mijn schade dan vergoeden? de verzekering waarbij ik mijn inboedel verzekerd heb of de verhuurder die verantwoordelijk is voor het achterstallig onderhoud? 

ik wil dat er een einde komt aan deze ellendige strijd, waarbij ik van de kast naar het muurtje wordt gestuurd. het duurt nu al een jaar en ik ben nog geen stap verder.

hopelijk kunt u me helpen!

met vriendelijke groet,

nikki