Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Mi
Mikske1 - 05-08-2016 19:48:03
Garantie & Verzekeringen

Matras nu al versleten

Vin september 2010 kocht ik een elektrisch instelbare boxspring en nieuwe matras met 10 jaar garantie.
juist omdat ik chronische rugklachten heb kocht ik deze producten bij een speciaalzaak.
er werd mij verzekerd dat ik zeker 10 jaar plezier van deze matras zou hebben.
echter een paar maanden geleden bleek er al een deuk in te zitten. hij zakt door in het midden. daar waar je normaliter met je onderrug ligt.
had geen telefoonnummer of adres meer van de deze speciaalzaak, omdat deze inmidels was overgenomen door iemand anders en deze de zaak verplaatste naar een andere plaats.
bij toeval belde deze nieuwe eigenaar mij om te vertellen dat hij de zaak had overgenomen en dat ik nog steeds garantie had op de boxspring.
heb meteen de kans aangegrepen om hem over de matras te vertellen.
hij is komen kijken en constateerde inderdaad een deuk.
echter hij kon mij niet veel meer bieden dan dat hij deze deuk zou opvullen, want hij had geen klanten overgenomen alleen de zaak.
en de fabriek waar deze matras vandaan kwam bestond ook niet meer.
uiteindelijk beloofde hij mij om contact op te nemen met de oude eigenaar van de zaak.
deze belde mij en vertelde dat hij niks voor mij kon betekenen, want hij was geen eigenaar meer en de nieuwe eigenaar wilde mij tegemoetkomen en de matras dus opvullen.
ik kon mij hier niet in vinden, omdat garantie garantie is en de nieuwe eigenaar ook het klantenbestand had overgenomen.
dit werd wederom ontkent. totdat ik vertelde over het spontane telefoontje van de nieuwe eigenaar. ohh van die kant was zijn reactie toen. uiteindelijk bleef hij bij het verhaal van opvullen. meer was er niet en dat moest ik realiseren. en dat opvullen zou op zeer korte termijn kunnen en ze hadden hier goede ervaringen mee. heb toen gezegd dat ik onder protest akkoord ging. echter tot op heden niks meer vernomen en op zijn site staat dat de winkel voorlopig gesloten is en nader bericht z.s.m. volgt. dit was begin juli en toen was ik al een paar weken aa het wachten.
mijn vraag: moet ik met die opvulling akkoord gaan? is de nieuw eigenaar verantwoordelijk gezien het feit dat hij mij in zijn klantenbestand heeft staan. wat is redelijk in deze? en wie heeft ervaring met opvullen van een matras. wat kan c.q. mag ik hier van verwachten?