Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

do
dorothedvh - 12-08-2016 14:57:48
Auto & Vervoer

Hoe moet je omgaan met niet nagekomen of betaalde mondelinge afspraak

Ik wil van mijn auto af geeft ons, na een telefonische niet nagekomen overeenkomst om onze auto binnen 3 weken te kopen, een factuur van 350 euro op basis van art 7 van de algemene voorwaarden, vanwege het feit dat we onze auto aan een ander verkocht hebben (na die gestelde termijn). ze claimen achteraf dat ze ons telefonische boodschappen hebben achter gelaten, die we niet ontvangen hebben. wij hadden ondertussen verschillende malen (vanaf week 1 t/m week 3 gemaild wanneer ze zouden komen en dat we dat van tevoren moesten weten en dat we als we geen antwoord zouden krijgen onze auto aan een anders zouden verkopen. als ze echt een reactie hadden gewensd, zouden ze toch terugmailen als er geen telefonisch antwoord kwam, dan hadden we hadden we nog iets schriftelijks van hen.  ze beloofden per tel. 1x dat we gebeld zouden worden door de koper binnen 2 dagen geloof ik, maar dat gebeurde niet. wat moeten we doen? niet reageren? is er een standaard brief? moeten we zelf een proces aangaan, of hun dat laten doen? wat moeten we met een evt. deurwaarder? hoeveel problemen en geld kan ons dat gaan kosten als we deze onzin faktuur aanvechten?