Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
Margo123 - 18-10-2016 19:54:03
Huishouden & Energie

Auping Maestro matras

Dit jaar hebben wij onze compleet nieuwe auping boxspring geleverd gekregen inclusief kussens, boxspring en matrassen.

 


mijn partner heeft een maestro stevig matras en mij werd de maestro soft geadviseerd. sindsdien heb ik flinke rugklachten en ervaar ik slaapproblemen.


 


in eerste instantie dacht ik dat ik moest wennen aan het matras en dat ik het de tijd moest geven.


 


toen de klachten bleven toenemen heb ik mijn auping kussen vervangen door een ander kussen om te kijken of dit het probleem kon oplossen.


helaas nog steeds zonder resultaat.


 


ik slaap in een kuil en ik lig niet op het matras, maar erin.


 


de specialist heeft mij de soft aangeraden, hoewel ik denk dat deze veel te licht is voor mij en het de medium had moeten zijn.


ik weet dat auping 90 dagen hanteert om het matras te ruilen, maar ik neem niet aan dat het de bedoeling is om na een aantal maanden in een kuil te liggen en zoveel last van de rug zou moeten ervaren, zeker niet na een persoonlijk advies en voor een totaal bedrag van €5.275,-.


 


we hebben specifiek voor auping gekozen, omdat het bekend staat om de goede matrassen, kwaliteit en het professionele advies. 


 


ik heb inmiddels contact opgenomen met zowel de dealer als auping zelf. helaas zonder resultaat.


er werd in het telefonisch contact verwezen naar een reparatie doormiddel van het vervangen van de kern naar een stevigere variant, de kosten 275 euro. dit zijn in mijn ogen signalen dat er wellicht toch niet het juiste advies is afgegeven bij de aanschaf of het product ondeugdelijk is.


 


aangezien ik als leek geen verstand heb van slaapcombinaties heb ik ervoor gekozen om mij door een professional te laten adviseren. de dealer is daarbij de professional met een actieve informatieplicht naar mij als leek. 



mijn
 klachten naar aanleiding van mijn slaap(houding) zijn nog steeds als volgt:



rugpijn (holle houding)
onvoldoende lichaamsondersteuning
spierpijn 
onrustig slapen
vaak wakker worden
tintelende vingers

de enige reactie van auping zelf is dat ze het spijtig vinden en dat ze uit gaan van het verhaal van de dealer, die aangeeft dat hun personeel nooit een verkeerd advies zou geven.

ik vind het zeer spijtig te horen dat deze klacht/conflict wordt doorgeschoven en dat er geen stappen ondernomen worden.

graag zou ik willen weten wat de ervaringen van andere consumenten zijn.