Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jm
jmdl0203 - 10-11-2016 22:44:29
Computers & Telefonie

Iphone 7 plus waterschade door regen, valt niet onder de garantie.

Zo maand geleden haalde ik vol enthousiamse mijn iphone 7 plus op.
de iphone 7 zou ip67 gecertificeerd zijn, wat inhoudt dat die water- en stof dicht zou moeten zijn waarbij geldt voor de vocht; 30 minuten lang op 1 meter diepte.

in het mooie regenachtige landje dat wij wonen, liep ik vandaag door de regen gedurende 10/15 minuten.
eenmaal thuis begon de iphone donkere plekken te vertonen op het beeld, ik had ook geen bereik meer.
ik besloot te bellen naar apple, die gaven mij het advies de iphone te update omdat het mogelijk hier aan lag.
de iphone gaf een systeem fout aan, hierop zei de medewerker van apple dat ik het beste de telefoon kon resetten.
mocht dit niet werken zou ik het beste naar de apple store kunnen gaaf.
natuurlijk luisterde ik als leek van apple naar de alwetende apple man die mij deze advies gaf.
ik probeerde de iphone te resetten, dit leek te werken tot dat we 20 seconden verder waren.
de iphone zei dat ik hem moest aan sluiten op de computer, dit was die al.
ik besloot de stekker er in en eruit te doen, nu recontecte de iphone, op de computer kon ik kiezen tussen bijwerken en herstellen.
ik probeerde eerst herstellen, hierna kreeg ik gelijk een foutmelding dat dit niet mogelijk was.
dus probeerde ik maar bijwerken. bamm!! weer een foutmelding. na meerdere malen te vergeefs proberen besloot ik naar de apple store te gaan. hier wouden ze eerst weer proberen om hem te herstellen, te vergeefs. weer de foutmelding die kwam opdagen.

nu werd ik door verwezen naar een andere medewerker, de medewerker noteerde mijn en vertelde mij dat ik plaats moest nemen en dat ik vanzelf geholpen zou worden. na een fijne 1 1/2 uur wachten, werd ik dan eindelijk geholpen.
de genius van apple zoals ze die daar noemen, nam de telefoon mee naar achter. achter had hij de telefoon open gemaakt.
hier zag de genius dat er waterschade is aan de telefoon en had hier ook een foto van gemaakt.
de genius kwam terug en vertelde mij dit en liet ook de foto zien.
hij vertelde dit ook dat dit buiten de garantie valt. ik snap dat waterschade buiten de garantie valt maar ben het hier niet mee eens onder de omstandigheden van hoe de waterschade zich heeft voor gedaan.
als het apparaat 30 minuten lang op 1 meter diepte hoort te kunnen overleven (volgens de certificering) kan ik mij niet voorstellen dat ik de waterschade heb na een wandeling van 15 minuten door de regen, waarbij mijn telefoon ook nog wordt beschermd door een siliconen hoesje.

ik vertelde de genius dat ik het er niet mee eens was, en dat mijn toestel tot alle waarschijnlijkheid dan een fabrieksfout of iets dergelijks zou moeten hebben. de medewerker ontekende dit meteen. mijn onvreden richting apple is nu erg groot, gelukkig is mijn toestel wel verzekerheid dus zou ik het eventueel hier mee verder kunnen afhandelen.
echter blijf ik het de schuld vinden van apple, daarom zou ik dus graag een klacht in willen dienen tegen apple zelf. 
ik kan niet vinden waar dit moet, kan iemand mij vertellen waar dit moet?
en zijn er eventueel verdere stappen die ik kan ondernemen voor zover jullie weten? 

bijvoorbaatdank