Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

le
leovansister - 21-11-2016 11:15:35
Computers & Telefonie

Ervaringen met Microsoft OneDrive

microsoft laat (betalende) klanten in de kou staan!


  juist omdat je veel leest over internetcriminaliteit en mensen zoals ik veel files en foto’s op mijn computer hebben staan, heb ik  op 22-9 jl. een betalend abonnement genomen op office365 personal + 1 tb in onedrive omdat ik ervan uit ging dat dan je files veilig bij microsoft in hun cloud staan.


 


nee dus. op 12-10 jl. overkwam mij het grote drama dat al mijn files op mijn pc vastgezet werden door internetcriminelen met het crypotlocker virus. al mijn duizenden files geheel op slot. alle pogingen om de files te de-encrypted zijn mislukt. (ook door experts). na raadpleging van meerdere ict-experts, cyberpolitie en sites was de conclusie: niet betalen, code is onbekend en criminelen zijn enkel uit op geld. (“ransom”).


 


het bleek al snel dat door synchronisatie al mijn files bij microsoft onedrive óók besmet zijn.


 


vanaf 19-10 ben ik ruim een week met supportafdelingen bezig geweest om de “restore files” c.q. back-up op datum van vóór de hack terug te halen. dat zou mijn hele probleem oplossen. ook omdat ik op internet gelezen heb dat microsoft iedere dag 2 back-ups maakt van alle data (ook cloud) en die enkele weken bewaard. iets wat ook normaal is voor een groot professioneel bedrijf als microsoft!


 


nu stelt microsofts supportcenteronline na vele mails en telefoontjes dat ik het verkeerde abonnement zou hebben gekocht! office365 personal zou geen back-up service geven en de ongeveer even dure office365 business zou die back-up service wel geven………


 


nalezing op de microsoft website leert mij dat er niet vermeld staat dat personal dat dan niet als service doet en er staat op business niet dat deze de back-up-service wel verleent.


 


hoe kunnen nieuwe klanten dat dan kunnen weten?!


 


mijn brandbrief en verzoek aan de directeur van microsoft, de heer stigter, bleef onbeantwoord!


 


 


wees gewaarschuwd!

wie hebben nog meer dit soort ervaring met microsoft?


 


 


leo van sister