Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
marjaa - 11-01-2017 22:55:25
Computers & Telefonie

Tele2 brengt ruim €300,- extra in rekening wegens gebruikte data

Op 5-12 is in spanje o.a. mijn telefoon gestolen.met veel moeite simkaart bij tele2 kunnen blokkeren, omdat tel. contact uit nederland met tele2 niet lukte.nieuwe simkaart kwam pas na 11 dagen, na extra x aanvragen, en stond op onbekende naam.nieuwe telefoon motorola gekocht.ik heb geen verstand van telefoons, mijn nichtje heeft bij haar thuis de simkaart erin gedaan, ik heb telefoon mee naar huis genomen en paar dingen geinstalleerd.22 uur later krijg ik sms, welke niet opvalt, staat in messenger (niet facebook), geen envelopje bovenaan scherm. ik zie de sms veel later. ik denk dat het reclame van tele2 is om mij mobiel internet te verkopen.ik heb een abonnement sinds ruim 4 jaar voor 100 sms/belminuten, van €4,- per maand.dat was vrijdagavond.zaterdagochtend merk ik dat ik geen sms kan verzenden.na zoeken vind ik in messenger nieuwe sms van paar uur eerder van onbekende afzender.toch maar openen.blijkt van tele2.om hogere rekening te voorkomen sluiten we dienst af.we houden contact.jaja.meteen chat met tele2: volgens hen heb ik ruim 300 mb aan data gebruikt en dat kost ruim €300,-.na veel gezoek blijkt dat ik 1 1/2 dag 3g aan had.wist ik niet.stond ook geen 3g bovenin scherm.ik ging ervanuit dat ik gewoon op mijn huiswifi zat.later in coolblue winkel heeft mederwerker een uur gezocht hoe 3g uitgeschakeld kon worden.kon pas na update android.aan tele2 vergoeding gevraagd, dwz formulier ingevuld voor kwijtschelding bedrag.daarin moet je in 140 tekens toelichting geven.zal contact opgenomen worden.niet dus, kreeg vandaag korte sms, aanvraag afgewezen.telefonisch toelichting gevraag.omdat ik niet op die 1e sms gereageerd heb moet ik gewoon betalen.klacht ingediend, zal binnen 30 dagen behandeld worden.mijn vraag is, kan ik nog iets doen? ik vind het belachelijk dat tele2 pas ingrijpt bij €300,- kosten, terwijl ik daarvoor nooit mobiele data heb verbruikt.daarnaast kan ik niet op mijntele2 kijken, ik probeer dat al 4 jaar, vele keren contact daarover gehad met tele2, zonder resultaat.