Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

MB
MBeerden - 13-01-2017 09:34:25
Elektronica & TV

Mijn LG TV 49UH668V gekocht bij MediaMarkt is stuk wat nu?

Ik heb 27-11-2016 een nieuwe tv gekocht bij mediamarkt centrum eindhoven (lg 49uh668v). deze tv is netjes geleverd binnen de 10 dagen zoals ze hadden beloofd. echter is op 8 januari de tv stuk gegaan. ik heb geen beeld meer en enkel nog geluid op het toestel.

om die reden heb ik contact opgenomen met mediamarkt. welke me hebben verwezen naar lg. op 9 januari. daarop heb ik lg gebeld en lg heeft in eerste instantie een reparatie opdracht aangemaakt. nadat is gebleken dat de tv niet te repareren was heeft lg besloten deze te crediteren aan mediamarkt centrum eindhoven zodat ik een nieuwe kan krijgen. lg heeft dit super snel en heel goed geregeld, ze belde me tijdig terug en waren super duidelijk in de communicatie. het verzoek van lg was dat ik het zelf verder met mediamarkt centrum eindhoven zou oppakken.

ik ben naar aanleiding van dat bericht gaan bellen met de vestiging eindhoven centrum van mediamarkt. daar werd ik door een onvriendelijke vrouw te woord gestaan. nee.. het begon ermee dat de 1e 10x dat ik belde de lijn in gesprek was. problemen met de centrale, word aan gewerkt zeiden ze, maar dit was in november ook al het geval. 

eindelijk iemand aan de lijn heb ik doorgegeven dat lg de tv zou crediteren. daarbij kreeg ik het antwoord, het kan 3 werkdagen duren voordat een verzoek in behandeling word genomen. daar het niet zo was dat lg dit heeft bespoedigd ivm mijn omstandigheden. ik ben nl al 1,5 maand ziek en hartstukke blij met mijn nieuwe tv. ik kan over het algemeen alleen maar liggen dus heb momenteel niet zoveel om handen. nu lig ik al sinds zondag tegen een zwart vlak aan te kijken. om die reden heeft lg een extra bericht gestuurd naar mediamarkt centrum eindhoven. maar, volgens de vrouw aan de telefoon kon het in behandeling nemen van een e-mail 3 werkdagen duren. schandalig dat het zo lang moet duren. na enig aandringen was de mail toch ineens binnen gekomen en hebben ze het verzoek gezien. 

daarop was het antwoord van de beste vrouw, kom maar naar de winkel met uw 49" tv dan krijgt u een nieuwe. doordat ik ziek ben kan ik niets anders dan veel liggen, laat staan met deen 49" tv naar mediamarkt centrum eindhoven reizen vanuit uden. overigens is het zo, dat wanneer je een tv nieuw koopt deze gratis word bezorgd door mediamarkt centrum eindhoven. maar volgens de onvriendelijke vrouw kunnen ze de tv niet gratis omruilen voor een nieuwe. ik kan wel tegen betaling de oude tv op laten halen, waarna ze de nieuwe tv gratis komen bezorgen. dat is toch van de zotte? als mediamarkt een nieuwe tv bezorgt kunnen ze wel de oude meenemen, maar als je een nieuwe krijgt in de garantie kan dit ineens niet meer? dit is onbegrijpelijk.

mijn vraag is: kan mediamarkt centrum eindhoven mij kosten in rekening brengen terwijl ze een ondeugdelijk product hebben geleverd? (product is binnen een maand na levering stuk gegaan)