Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
MaryeLA - 31-01-2017 16:29:37
Computers & Telefonie

Opeens een hoge rekening Mobiel ZIGGO

Ik zit met tv/internet/mobiel bij ziggo. ik denk al wel bijna 10 jaar. nu is het zo dat ik een abbo op mijn mobiel heb van 15 euro heel enkel ga ik daar over heen maar dat is dan max een keer 50 euro geweest. ik ben op het moment altijd thuis op een boodschapje na of kids wegbrengen enz. thuis heb ik toegang tot mijn wifi van ziggo. nu opeens deed mijn mobiel het niet meer. ik kon niet meer bellen. internet deed het wel. dus ik via de ziggosite eindelijk kunnen chatten met een medewerken van ziggo. inge snapte ook niet hoe ik zomaar geblokt kon worden. ze zag dat ik alles betaalde en volgens haar stond er niks open. ze ging meteen regelen dat mijn blokkering opgeheft zou worden. om de fout recht te zetten kreeg ik een maand lang een extra zender pakket. heel fijn. super! die zelfde avond kon ik nog naar films en series kijken op tv door die extra zenderpakket. helaas viel dit ongeveer om de 5 minuten weg. mijn mobiel deed het gelukkig ook weer. ik kreeg in de nacht opeens een sms dat mijn mobiel geblokt was vanwege veiligheidsredenen. hmm vreemd dat ik dat bericht nu pas kreeg. paar dagen later kreeg ik opeens een brief dat mijn tel rekening in korte tijd enorm steeg nu op 210 stond en dat ze mijn telefoon daarom geblokt hadden. hier schrok ik natuurlijk enorm van. ik meteen gebeld. ik kreeg als antw. dat het erg vervelend is maar dat de data nu eenmaal verbruikt is en dat dit gewoon betaald moet worden. op de vraag hoe dat dan kon omdat ik niks anders doe dan andere maanden en ik thuis gewoon wifi heb, wist ze ook niet hoe dit dan kon.

ondertussen merkte ik door die extra zenderpakket die ik kreeg dat mijn internetverbinding dus regelmatig weg viel. mijn vermoeden is dus dat dit dus ook gebeurd op mijn mobiel en deze dan aut. over gaat op het internet van het netwerk. dan nog snap ik de hoeveelheid van het verbruik echt niet, maargoed ik weet ook wel dat allerlei apps veel verbruiken enz, maar normaal zit ik altijd op wifi dus zijn er geen extra kosten.

nu snap ik ook wel dat er nu eenmaal data is gebruikt, maar dit is toch niet helemaal terecht? ik heb net weer met een medewerker gesproken en hij zegt ook dat het waarschijnlijk aan de wifi lag van ziggo omdat die blijkbaar regelmatig weg valt, maar ze willen niet tegemoet komen. nu komt er vrijdag een monteur langs om te kijken naar mijn internetverbinding. nu zal ik eind februari de uiteindelijk rekening ontvangen. iemand ervaring met een soortgelijke situatie? ik ben nu aan het uitzoeken wat ik het beste kan doen en of ik hier iets aan kan doen.