Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ti
Timba - 13-02-2017 13:16:31
Winkels & Webshops

Kapot horloge teruggestuurd wegens geheime richtlijnen

De secondenwijzer van mijn quartz horloge van 300 euro tikt niet op de seconden. ik heb het horloge 2 keer naar de winkel waar ik het gekocht heb teruggebracht, en de 2e keer kreeg ik te horen dat hier niets aan gedaan gaat worden omdat de afwijking binnen de marge valt die seiko hanteert.

ik heb dit horloge dus in een seiko winkel, vol met seiko specialisten gekocht en niemand heeft mij hier iets over verteld (anders had ik zelf wel even goed gekeken of het horloge in orde is). ik heb op internet gezocht en er is niets te vinden over hoeveel de marge precies is die getolereerd wordt, en het blijkt nu dat seiko deze informatie ook helemaal niet op internet zet omdat het "bedrijfs-vertrouwelijke" informatie is.

naar mijn mening functioneerd een horloge van 300 euro gewoon niet goed als de secondenwijzer niet op de seconden tikt, heel veel meer hoeft een horloge namelijk niet te doen. iedereen kan de afwijking zien, soms staat ie een halve seconde naar voren en soms een halve seconde naar achteren.

ik vind het niet kunnen dat mijn kapotte horloge naar mij wordt teruggestuurd omdat het voldoet aan richtlijnen waar ik nooit iets over verteld ben, en die nu niet verduidelijkt kunnen worden. ben ik de enige die er zo over denkt? want bij seiko doen ze alsof ik gewoon niet zo moet zeuren.