Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ro
Robertje - 25-03-2017 15:27:49
Garantie & Verzekeringen

Tandarts ben ik echt aansprakelijk voor zijn falen?

Als eerst 2 vullingen 1 viel er dezelfde dag nog uit de ander een dag erna...
een week later heb ik weer een afspraak bij de tandarts door dit verhaal en ik krijg verdorie nogmaals een rekening voor hetzelfde werk
het lijkt mij toch echt dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan en dat dit onder garantie valt  hoe zit dat?

nou het ergste verhaal
ik kreeg een wortel kanaal behandeling een week erna is mijn gehemelte gaan ontsteken
ik heb ze verteld dat het aan die tand lag (hij zit zelfs los) en de pus kan ik eruit zuigen via die tand (als ik erg hard zuig)
zodoende word die bult op mijn gemelte (in het midden) kleiner
de tandarts zegt zelf dit nog nooit te hebben gezien in al zijn 30 jaar mijn reactie... doe je dan niet aan bijscholing?
anywayz ik word door een vervanger geholpen want de tandarts werd geopereerd
met hetzelfde verhaal kom ik daar ik vertel ze aan welke tand het lig en het pus zuig verhaal
toch na een foto ziet ze niets en stuurd me door naar een kaakchirurg
dat duurde een dikke maand en zolang kon ik niet hiermee rond lopen na mijn mening
dus ik bel mijn verzekering hoe dit kan
nou moest mijn tandarts een spoedbrief sturen (ze gaven mij een telefoon nummer en een briefje met daarop mijn speekselklier zou ontstoken zijn)
nadat mijn verzekering contact met hun opnam ging het balletje rollen en keek de echte tandarts toch even na de foto
deze constateerde dat het aan de kies lag (wat dus niet zo was)
nu krijg ik daarvoor een rekening van 400 euro voor een 2kanaals behandeling en ze heeft maar 1 kanaal gedaan want de andere kon ze niet vinden door oude vulling
maar daarmee is het probleem dus niet opgelost en mag ik nogmaals heen voor die wortelkanaal behandeling af te maken het 2e kanaal
er zit nu een noodvulling in (door dat mijn verzekering hun belde mocht ik weer komen helaas werd dit overuren voor hun 17:00 zijn ze gesloten 18:00 was ze nog bezig met die ene kanaal en de 2e dus niet afgemaakt)
hoe zit dat met extra kosten omdat het in 2x gebeurd? want nu moet ze weer een microscoop gebruiken en allemaal ander gereedschap
dus kost mij dit straks toch dubbel? terwijl dit in 1x had kunnen gebeuren het is toch pure onkunde dat zij dit niet kon en mij een verkeerde diagnose had gesteld en mij een afspraak inpland maar geen tijd genoeg meer had aan het eind van de dag... doordat de verzekering hun had gebeld deed ze dit

en nog een keer zodat die onstoken wortelkanaal behandeling van die losse voortand waardoor op mijn gehemelte boven in het midden een dikke bult pus is ontstaan (die tand waar ik het pus uit zuig) die is een dikke maand geleden gebeurd maar dus niet goed
dat word straks dus nogmaals 400 euro minimaal voor een behandeling waar ik dik 400 voor heb betaald maar die niet goed is gegaan sterker nog het is zwaar gaan ontsteken

nou weet ik dat meneer zijn best heeft gedaan maar niet goed de onstoken wortelkanaal en de 2 vullingen die los gingen...en de vervangende vrouw op zijn zachts gezegd geen ervaring heeft met fotos bekijken en onstekingen herkennen
wat moet ik nu met al die dubbele kosten?