Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Co
Collie78 - 30-03-2017 08:09:30
Geldzaken & Recht

Moet klunzende keukenboer financieel tegemoetkomen?

Op 14 december 2016 werd onze keuken (gekocht bij bemmel en kroon) in 1 dag geplaatst door een monteur die ingehuurd werd door bemmel. er was vanalles mis (lades ipv een kast, verkeerde lade ingekort etc.), maar tot overmaat van ramp sloot de monteur de close-in boiler aan op bestaand leidingwerk zonder dat leidingwerk te controleren. in de spoelkast is de boel ongemerkt gaan lekken en dit leverde ons enkele weken later bolstaand laminaat op. de aluminiumbodemplaat in de spoelkast was men vergeten, dus vanuit de kast is het zo via de achterkant onder het laminaat gelopen.
van bemmel moesten wij onze eigen verzekering hier voor inschakelen. die hebben een complete vloer moeten vergoeden.
bemmel werkt niet erg mee. we hebben een verzoek tot financiële tegemoetkoming ingediend om alle extra opgenomen vrije dagen te vergoeden. want naast het feit dat er via de verzekering 3 schadeexperts langs zijn geweest, en wij zelf de hele vloer moeten vervangen, loopt de afronding van de keuken ook dramatisch. de spatranden, die enkele weken na plaatsing keuken geplaatst zouden worden, kwamen al later dan gepland en bleken vervolgens niet te passen. dat moest dus een paar weken later opnieuw (weer een vrije dag). toen bleek een bepaald deel van de spatrand niet gepolijst te zijn, dus dat heeft de monteur ter plaatse maar even gedaan, waardoor wij nu een kleurverschil in gepolijste randen hebben.
tevens geeft onze spoelbak een enorme knal als je er kokend water in afgiet. volgens de monteur was dit volledig normaal (!) bij deze spoelbakken, maar bemmel heeft aangegeven dat de spoelbak vervangen zal worden. daar moeten we dan wel weer een halve vrije dag voor regelen. echt iedere afspraak met bemmel loopt mis, zelfs de kleinste bestelling gaat niet goed en iedereen (van monteur tot verkoper) vertelt een ander verhaal (de hierboven aangehaalde punten zijn slechts een deel van de ellende, er is echt zoveel misgegaan). dit houdt in dat we zelf constant overal achteraan moeten zitten en dat we enorm gefrustreerd raken van al het gepruts. volgens bemmel kunnen ze ons niet financieel tegemoet komen omdat we de keuken wel hebben kunnen gebruiken. zij zijn alleen verplicht de schades te herstellen of vervangen. we kunnen als troost een dinerbon krijgen... heeft iemand enig idee wat we nog met dit verhaal kunnen doen?