Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

da
daehanminguk - 16-04-2017 18:24:14
Computers & Telefonie

WiFI problemen met de Ziggo connect box, heeft iemand advies?

Wij hebben thuis last van een instabiele wifi verbinding met de connect box (compal modem) van ziggo.

in november vorig jaar zijn wij overgegaan van kpn (met een experia box) naar ziggo (met een compal modem). al vanaf het begin hebben wij problemen met internet en televisie. na de overstap zijn de problemen meteen ontstaan. de problemen zijn gedeelte opgelost nadat de zoveelste monteur de hoofdaansluiting heeft vervangen. bedraad is de verbinding nu redelijk met nog heel af en toe pagina's die niet laden. alleen draadloos internet werkt echt niet. ik heb nu verschillende medewerkers gesproken en heb echt de meest uiteenlopende oorzaken en oplossingen gehoord:

u heeft last van de wifi van de buren;
u heeft last van de wifi van de horizon;
u heeft last van de wifi van uw andere access point;
uw houten plafonds verstoren uw wifi;
u modem staat op een verkeerd kanaal;
u gebruikt google chrome en internet explorer, deze staan erom bekend niet goed te werken;
u heeft teveel apparaten in uw netwerk, uw modem is overbelast;
uw modem staat op een verkeerde plek;

de oplossingen die zijn aangeboden zijn:
het uitzetten van de wifi van de horizon;
het uitzetten van uw andere access point;
het aanpassen van de wifi namen;
het ontelbaar keren resetten van het modem;
het aanpassen van de wifi kanalen;
het gebruiken van mozilla firefox;
het (hoger) (ver)plaatsen van het modem;
het gebruiken van 5ghz in plaats van 2,4ghz;
het ontlasten van het modem;
het in bridge modus zetten van het modem en het aanschaffen van een duurdere router;

dat het probleem misschien aan het half jaar oude modem kan liggen, gaat er bij de klantenservice niet in.

het modem staat er prima bij volgens de klantenservice. ook een speedtest geeft de maximaal haalbare snelheid aan op 5ghz. dat is het probleem ook niet. het probleem is dat pagina's tussen de 20 en 30 seconden nodig hebben om te laden. soms laden ze helemaal niet. apps geven "network connection error", "no internet connection", "internet connection unstable", "unable to connect", etc. en zelfs de ziggo go app geeft aan verbindingsproblemen te hebben. het afspelen van videos downscaled naar de laagst mogelijke resolutie en dan nog moet het bufferen. de wifi verbinding zelf geeft aan verbonden te zijn, daarnaast staat soms dat er geen internet verbinding is. ik heb verschillende toestellen in huis die allemaal dezelfde problemen hebben. de problemen verergeren met de tijd. tot vanmorgen toen wij merkten helemaal geen internet verbinding meer te hebben. na het opnieuw opstarten accepteerde het modem het wifi wachtwoord niet meer. na een reset konden wij weer verbinding maken maar het internet is nog steeds traag

ziggo wil geen nieuw modem sturen. ook wil ziggo geen monteur meer sturen onder garantie. ik heb eerlijk gezegd geen hoge pet op van enkele monteurs die bij ons langs zijn geweest. ik vrees dat de monteur net als de laatste keer, zonder aandacht te besteden aan ons probleem, binnen een paar minuten weer weggaat. en wij dit keer zonder garantie wel de rekening voorgeschoteld krijgen.

terwijl ik dit verhaal schrijf zit ik bij een kennis mijn toestellen te testen op een andere internet verbinding. het verschil is duidelijk merkbaar. op al mijn toestellen laden de pagina's vlot en de verbinding blijft stabiel. 

ik weet het niet meer. ik weet vrijwel zeker dat het probleem aan het modem ligt. ziggo klantenservice heeft mij laten twijfelen of het probleem niet aan mijn thuissituatie ligt. nu mijn toestellen op 4g en op de internet verbinding van een ander wel vlot reageren twijfel ik weer.

misschien dat iemand hier op het forum mij kan helpen?

alvast bedankt!!