Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Fa
Familie E. Koster - 09-05-2017 14:13:33
Winkels & Webshops

Vergoeding/tegemoetkoming kapot laminaatvloer door Filiaalmedewerker Kwantum

op 24 juni 2016 hebben wij bij filiaal kwantum parkboulevard op de vierhavenstraat 83 een totale vloer (ondervloer dampdicht, ondervloer thermosound, laminaat folcroft tegel wit en plakplinten) aangeschaft. speciaal nagevraagd of het een sterke vloer aangezien me vrouw in een trippelstoel, rollator of looprek loopt ivm gezondheid. dit was geen probleem en op advies van de filiaalmedewerker de ondervloeren (een plastic ondervloer dampdicht en thermosound isolatie van 12 dhb) erbij aangeschaft.


een kennis die al jaren dagelijks laminaatvloeren legt heeft deze voor ons erin gelegd, gewoon geklikt en op maat gezaagd met een zaagtafel. wat waren wij blij met de vloer.


 


echter na een aantal dagen zag je waar je steeds liep/reed stukjes van het laminaat, waarop wij contact hebben opgenomen met kwantum. de klantenservice was niet bereikbaar (de verbinding werd steeds verbroken) waarop we het filiaal belde. ze zouden het doorgeven en de klantenservice zou contact opnemen, maar helaas dit gebeurde maar niet. waarop wij na 3 weken zelf de klantenservice probeerde te bellen en ja ineens konden ze langs komen. op vrijdag 5 augustus 2016 zou een expert van kwantum komen om naar de vloer te kijken.


 


vrijdag 5 augustus 2016 werd er aan gebeld de expert stond nog buiten en zei “ik zie het al het is er verkeerd ingeslagen” dus ik pardon? er is geen hamer aan te pas gekomen is met de hand geklikt en op maat gezaagd met een zaagtafel. ook gezegd dat het erg vreemd is dat waar je loopt/rijdt de stukjes eraf gaan, zegt die meneer ik maak foto’s en kwantum die beslist.


dinsdag 9 augustus 2016 hadden wij al een schriftelijk schrijven van kwantum dat het laminaat op een verkeerde wijze is gelegd. en heeft onze klacht afgewezen.


 


hier zijn wij het niet mee eens en vinden het nogal makkelijk om het zo te stellen. vandaar onze brief met de vraag om de zaak nog een keer goed uit te zoeken.


ook sturen wij een brief naar de leverancier want op de verpakkingen stond dat er 20 jaar garantie wordt gegeven.


mochten wij van u beiden geen tevreden antwoord krijgen gaan wij naar de ombudsman of verder, want voor zo’n bedrag (totale vloer € 1800,00) mag je toch wel kwaliteit verwachten.


 


 


 


hoogachtend,
=========================


april 2017
we hebben meerdere malen u geschreven en ook geprobeerd de leverancier te benaderen, echter geeft u de schuld aan het leggen en de leverancier reageert niet.


 


op de verpakking staat dat er 20 jaar garantie is op de vloer?


 


te gek voor woorden dat klanten zo benadeeld worden, voor u misschien een klein bedrag maar voor ons als consument een grote uitgave.


 


hierbij vragen wij u dan ook om ons te …. en het bedrag terug te geven/compenseren.


 


 


 


in afwachting van uw reactie



==========================
mei 2017


na al enige malen per email, post en aangetekende brieven zowel aan u (kwantum als de leverancier) te hebben verstuurd en bijna een jaar verder bent. willen wij u voor de laatste maal de kans geven om ons financieel tegemoet te komen.


 


 


 


vertrouwen in u als firma kwantum is helemaal weg, u in uw reclame op tv, facebook, internet etc. zegt “kwantum daar woon je beter van” is gewoon misselijkmakend. uw personeel licht mensen/klanten gewoon verkeerd voor en enige wat zij voor ogen hebben is verkopen. u niet serieus in onze ogen omgaat met onze klacht.


 


mochten wij niet tot een overeenstemming komen tot een vergoeding dan zijn mijn man en ik genoodzaakt om het tv-programma kassa desnoods de rijdende rechter  in te schakelen.


 


evenals een boycot van klanten te houden in mijn rolstoel voor het filiaal van kwantum in rotterdam, om toekomstige klanten te weerhouden om enig aankopen bij u te doen. hun laten zien hoe een vloer eruit ziet en hun te behoeden voor de drama die wij hebben.


 


immers hebben wij vorig jaar tot 6 keer toe gevraagd of de vloer geschikt was voor gebruik met een trippelstoel, rollator en of looprek. voordat wij tot koop zijn overgegaan en nu na nog geen jaar is de vloer gewoon kapot kan niet veilig meer eroverheen (splintert en gaat opzetten) ook kan je niet meer dweilen.


 


we wonen nu in ons appartement van 80 vierkante meter en tja dan leg je niet zomaar ff een nieuwe vloer, ben zelf niet erg mobiel meer qua me gezondheid.


 


 


 


hopend dat u ons alsnog financieel tegemoet komt.

================
antwoord kwantum:


naar aanleiding van uw klachtmelding, inzake het laminaat, kunnen wij u het volgende meedelen.


 


zoals wij in augustus 2016 tweemaal aan u hebben meegedeeld, is er tijdens het servicebezoek van benesto op 5 augustus 2016 geconcludeerd dat de reclamering niet is gelegen in de kwaliteit van het product. het is volgens onze expert te wijten aan externe oorzaken. de expert geeft aan dat de oorzaak van het stukjes afbreken van het laminaat ontstaan omdat het laminaat op een verkeerde wijze is gelegd.


 


om bovenvermelde reden zijn wij helaas genoodzaakt uw klacht te moeten afwijzen.


 


wij vertrouwen erop u klacht correct behandeld te hebben en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


 


met vriendelijke groet,


 


kwantum