Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

YV
YVerhoeven - 11-05-2017 09:29:00
Winkels & Webshops

Bankstel Meubeloutlet Helmond/Tegelen gekocht maar geen levering

Wij hebben 29-01 jl een bankstel gekocht bij meubeloutlet helmond en tegelen. 3-2 hebben we 1000€ aanbetaald. tijdens de bestelling in de winkel zelf zeiden ze dat alles compleet betaald is we 1-2 dagen later het bankstel al zouden krijgen. 3-4 hebben we zoals afgesproken het restbedrag van 745€ overgemaakt. dit was voor het bankstel incl levering. die dag hebben we ook met het meubeloutlet helmond gebeld. hier gaf de medewerkster aan dat de planner in de weeen ligt en dat ze ons dinsdag terug zou bellen. dinsdag gewacht maar niet teruggebeld. woensdag heeft m'n man weer daar opgebeld en gaf diezelfde medewerkster aan dat ze nu meteen ging bellen en ons terug zou bellen. na een hele tijd nogsteeds niets gehoord dus heeft m'n man weer zelf opgebeld. ze kon niemand bereiken en zou ons terugbellen als ze iemand gesproken had. donderdag niets gehoord en vrijdag later op de dag hebben wij zelf maar weer opgebeld. toen kregen we er een man aan die niets van ons wist en zei waarom wij niet in tegelen opbelden want daar zat de planner. ineens kregen we de bazin aan de tel en die zei dat ze niet wist waar ons bankstel was. ook zei ze jullie hebben toch het showroommodel? nee!!! wij hebben het spiegelbeeld! ook zei ze de planner was met de auto door de keuring gemoeten die week enz. wij dachten we bellen eens zelf in tegelen op. dus gedaan... kregen we een medewerkster eraan die aangaf dat ze na ging vragen en ons terug zou bellen. 5min voor sluitingstijd niets gehoord dus weer zelf teruggebeld. ze zei de planner is net weg maar is er zaterdag vanaf 10 uur weer. zaterdag half elf wij weer opgebeld kregen we de planner eraan... de planner was een man!!!huh? de planner lag toch in de weeen? de planner is de hele tijd niet door helmond opgebeld hij wist van niets. ook zei hij dat helmond zoiets wel vaker zei en deed. hij zou erachteraan gaan en ons meteen terugbellen. na een uur hebben we weer opgebeld zei hij hij had nog niemand gesproken maar als hij iemand zou spreken belt hij ons terug. iets later belde hij inderdaad terug en zei dat het bankstel in helmond stond en hij nu op de planning had gezet voor dinsdag om van helmond naar tegelen en dan door naar ons te brengen. wij blij... dus ons eigen bankstel
weggedaan zodat er meteen plaats zou zijn. dinsdag rond de middag belde ik op om te vragen hoe laat ze zouden komen. zei de planner hij zou meteen met de chauffeur bellen en vragen. iets later belde hij terug en zei dat ze die dinsdag niet zouden leveren. toen ik aangaf dat ik niets meer had om op te zitten zei hij dat hij zou kijken wat hij kon doen en zou terug bellen. 15min voor sluitingstijd belde m'n man weer op. de planner gaf aan woensdag na 17:00 te komen. toen m'n man vroeg of het niet eerder kon zei de planner dat hij toen naar de loods ging en ons terug zou bellen. niet gebeurd. woensdagochtend mijn man weer opgebeld zei de planner het bankstel staat in tegelen maar er rijd geen vrachtwagen onze kant op. als er een keer een vrachtwagen onze richting op zou moeten zouden ze het bankstel komen brengen. mijn man werd er boos om en zei het ook waarop de planner ook boos werd en de hoorn erop gooide. ik heb toen vanalles geregeld en wilde zelf het bankstel ophalen. dus belde de planner op en vroeg of ik het op kon halen. hij zei dat hij zou navragen en terug zou bellen. wat later nogsteeds niet teruggebeld dus heb ik weer opgebeld. hij zei haal je bankstel maar in vlaardingen op daar staat hij. toen ik vroeg huh hij zou toch in tegelen staan zei de planner: tegelen hoe wat waar zoek het uit en gooide de hoorn erop. die woensdag heb ik zoals besproken met de consumentenbond een aangetekende brief verstuurd en hun een week de tijd gaven om alsnog te leveren anders zou ik het contract ontbinden omdat hun hun levering niet na kwamen. deze is donderdag en vrijdag aangeboden maar niet aangenomen. deze lag toen nog ruim 14 dagen op het postkantoor voordat het teruggestuurd is naar ons. donderdagavond kreeg mijn man een telefoontje van de broer (wat nu de man blijkt te zijn) van de eigenaresse. deze bedreigde ons omdat wij een slechte recensie op google hadden gezet. wij moesten deze verwijderen. toen zei mijn man ik wil het best verwijderen als alles opgelost is. toen werd hij boos en zei we kregen geen bankstel meer en we zouden van hun advocaat horen. naderhand kregen we nog een whatsapp van deze man waarin stond dat wij iedere dag dat wij die slechte recensie op google zouden laten staat 500€ aan hun moesten betalen ivm smaad en laster. hebben toen onze rechtsbijstand ingeschakeld. deze heeft n.a.v. een whatsappje die wij 21-4 kregen van de broer/man van de eigenaresse waarin stond dat ze in de week van 24-4 het bankstel wilden komen leveren, opgebeld. eerst de filialen maar deze waren nergens toe bereid. ze kenden ons zogenaamd niet en wij reageerden niet enz. toen de rechtsbijstand de broer/man opbelde gaf deze aan dat ze die week niet konden leveren en de week erop ook niet en dat ze niet weten wanneer wel. hierop belde de rechtsbijstand ons op en zei dat ze overging tot ontbinding van het contract. hierop kreeg ze een reactie dat ze daar niet mee akkoord gaan want immers kunnen ze juridisch gezien ten allen tijden leveren. ook dat ze al verschillende afspraken omtrent levering met ons wilden maken maar wij waren nooit akkoord. ook gaven ze aan dat ze nooit hebben gezegd dat ze in de week van 24-4 niet konden leveren. dit zeiden ze tegen de vrouw van de rechtsbijstand zelf!!!!! nu wilden we hun toch nog een kans geven om echt eindelijk tot levering over te gaan. is vorige week een email naar hun advocaat gestuurd. deze heeft tot op heden ook niets laten weten. ik snap niet waarom alles zo langzaam gaat. iedereen merkt dat hun liegen en bedriegen maar moet gewoon toe kijken. 
wij zitten nu ca 1,5 maand op 2 matrassen op de grond. mijn man is sinds 2009 aantoonbaar rugpatient en dit is zo geen doen. wat kunnen wij nog allemaal doen? nu lijkt het erop alsof de wederpartij meer rechten heeft als wij. heb naderhand meer klachten over dit bedrijf gevonden zoals op radar, klachten.nl enz. ik heb er jammer genoeg niet van te voren naar gekeken... dit zal zo snel niet meer gebeuren.